"لگن" جمجمه دوم بدن انسان است
ASTAN

رئیس مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه شهید بهشتی:
"لگن" جمجمه دوم بدن انسان است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شایع‌ترین علت شکستگی لگن را تصادفات سنگین جاده‌ای در کشور خواند و گفت: لگن جمجمه دوم بدن انسان است، زمانی که لگن دچار شکستگی می‌شود اعضای حساس داخلی صدمه می‌بینند.
 

به گزارش خبرگزاری فارس، مرتضی کاظمی، در جاشیه برگزاری جلسه ماهیانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران، اظهار داشت: لگن جمجمه دوم بدن انسان است، زمانی که لگن دچار شکستگی می‌شود اعضای حساس داخلی صدمه می‌بینند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه امکانات ما در کشور برای درمان این نوع خاص از تروما کافی نیست، گفت: عروقی که در لگن قرار دارند، از شریان‌های اصلی بدن هستند که با شکستن لگن و پاره شدن این عروق، خون زیادی از بدن خارج شده و همین عامل می‌تواند باعث مرگ مصدوم شود.

رئیس مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: کمک به این گونه از افراد حادثه دیده، به یک تیم چند تخصصی قوی و تجهیزات نیاز دارد.

این متخصص ارتوپدی همچنین تأکید کرد: اگر تیم امداد و نجات، حرفه‌ای باشد، با تشخیص صحیح، به موقع و در عرض 10 تا 15 دقیقه فردی که دچار شکستگی لگن شده است را به مراکز تخصصی می‌رساند.

کاظمی شگستگی مهره‌ها و جمجمه را نیز در ردیف شکستگی‌های حیاتی و اورژانسی معرفی کرد و گفت: شکستگی مهره منجر به قطع نخاع و شکستگی جمجمه و گردن، موجب مرگ می‌شود.
انتهای پیام/
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان درآستان جانان و آدرس astan.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان