ASTAN
دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:ازبین بردن تاریخ اسلامislam, :: 8:31 ::  نويسنده : دارا

 پادشاهان آل سعود از شهر مقدس مکه شهری ساخته اند که نماد افتخار ملی آن هاست. در این شهر نشانی از عدالت ومساوات پیامبر دیده نمی شود.مقدس‌ترین شهر مسلمانان- مکه، در ده سال گذشته دست خوش تغییرات بزرگی شده است، تغییراتی که امروز موضوع اختلاف بین مسلمانان است. 

به گزارش سرویس بین الملل «فردا»، مکه روزی شهری سنتی بود که در پذیرایی زائران نیز مشکل داشت. اما امروزه به راحتی آسمان خراش‌های بلند، مراکز خرید بزرگ و هتل‌های لوکس را در آن یافت.

برای پادشاهی آل سعود، مکه دریچه‌ای به سوی آینده ای مادی است. شهری ساخته شده با پول هنگفت نفت که نشانه افتخار ملی و عربیت آل سعود است.روزگاری حضرت محمد (ص) در شهر مکه مردم را به عدالت و مساوات فرا می‌خواند. اما امروز، مکه زمینی برای جولان دادن ثروتمندان شده‌است. 

به غیر از ایران و ترکیه، باقی کشورها از ترس برخورد سیاسی و کم شدن سهمیه ویزای زوار در مسائل عربستان سعودی سکوت کرده‌اند. باستان شناسان غربی نیز از ترس محدود کردند دسترسی آنان به قسمت‌های معدود مکه انتقادی نمی‌کند. اما تعدادی از باستان شناسان و تاریخ شناسان سرشناس سعودی زبان به انتقاد گشوده‌اند که مکان‌های تاریخی باقی‌مانده عربستان سعودی در حال از دست رفتن هستند.

سامی انگوی، یک متخصص مشهور سعودی در زمینه معماری اسلامی در نگرانی این مسئله به رویترز گفت: تناقض بزرگی در طبیعت مکه و تقدس خانه خدا است. هر دو (مکه و مدینه) تمام شده‌اند. شما چیزی جز آسمان خراش در آن‌ها نمی‌یابید.

نگرانی اصلی دکتر علوی توسعه ۶۹۰ میلیون پوندی مسجد بزرگ، مقدس‌ترین زمین در اسلام است. ساخت و ساز، اوایل این ماه با حضور وزیر دادگستری، محمد العیسی شروع شد. او بیان کرد، پروژه تقدس و عظمت مکان را حفظ خواهد کرد.

بنای ۴۰۰ هزار متر مربعی برای میزبانی از ۱.۲ میلیون زائر بیشتر در سال است و مسجد بزرگ را به بزرگترین بنای مذهبی در جهان تبدیل می‌کند. اما موسسه میراث اسلامی لیستی از بناهای مهم تاریخی در معرض خطر را تهیه کرده است که شامل قسمت قدیمی عثمانی و عباسی مسجد بزرگ می‌شود. خانه‌ای که پیامبر (ص) در آن به دنیا آمده و خانه‌ای که عموی وی، حمزه در آن بزرگ شده است.

البته مدافعان این توسعه نیز به مسئله نوسازی و بهبود مکه و مدینه اشاره می‌کنند. ۱۲ میلیون زائر هر ساله از این دو شهر بازدید می‌کنند که انتظار می‌رود این رقم تا ۲۰۲۵ به ۱۷ میلیون برسد. اما منتقدان می‌گویند، توسعه قسمت‌های زائری باعث شده تا مسئولین میراث فرهنگی محدوده را از بین ببرند. یک موسسه اعلام کرده ۹۵٪ ساختمان‌های قدیمی مکه در دو دهه اخیر تخریب شده است.
تخریب به کمک وهابیون انجام شده است. در نظر وهابی‌ها، قسمت‌های تاریخی و حرم، شرک را تشویق می‌کند و باید تخریب شوند. اولین کاری که قبیله‌های آل سعود در دهه ۱۹۲۰ پس از ورود به مکه انجام دادند، ریختن زباله به قبرستان‌های شخصیت‌های مهم اسلام بود. آن‌ها از آن زمان در حال تخریب میراث اسلام هستند. سعودی‌ها به سازمان ملل اجازه داده‌اند، سه قسمت از مکه را به عنوان قسمت‌های میراث جهانی معرفی کنند که هیچ یک به اسلام ربطی ندارند. 





طواف‌کنندگان دور کعبه اگر به بالا نگاه کنند آخرین کار پادشاهی سعودی را می‌بینند. برج ساعت سلطنتی مکه با ارتفاع حدود ۶۰۰ متر، اوایل سال جاری افتتاح شد. این بنا بخشی از چندین آسمان خراشی است که شامل هتل‌های ۵ ستاره خواهد بود. 

برای ساخت این آسمان خراش‌ها، مسوولین، کوه مجاور و قسمت عثمانی و جنگل اجید را با دینامیت تخریب کردند. در قسمت دیگر مجتمع مسجد بزرگ، خانه اولین همسر پیامبر، خدیجه نیز متاسفانه تبدیل به سرویس بهداشتی شده است. ستون‌های مسجد بزرگ که شامل اسامی یاران پیامبر است نیز در برنامه تخریب است.برای مکه نشینان معمولی ساکن خانه‌های شهری دوران عثمانی، توسعه بیشتر به معنای از دست دادن خانه‌هایشان است. 

سایت ایندپندنت با چند شهروند مکه در مورد نارضایتی از تغییر شهر مصاحبه کرده است. زنی که خانه پدر وی به تازگی توسط بولدوزرها خراب شده بود، از انتظار برای پرداخت خسارت گفت، فقط چند هشدار جزیی بود. بعد آن‌ها آمدند و گفتند ما باید خانه شما را تخریب کنیم. 
یک شهروند دیگر گفت، اگر یک شاهزاده دیگر خانواده سلطنتی بخواهد قصر خود را توسعه دهد، این کار را انجام خواهد داد. هیچ کس در عموم از آن حرف نمی زند. این نشانه ترس شهروندان است. 

دکتر علوی امیدوار است جامعه جهانی بیدار شود و فکر به حال وضع موجود مهد اسلام کند. وی هم چنین گفت، شما هرگز به کسی اجازه نخواهید داد اهرام ثلاثه را خراب کند، پس چرا ما اجازه می‌دهیم که تاریخ اسلام از بین برود؟

 

یک شنبه 10 مهر 1390برچسب:برابرyarane, :: 7:17 ::  نويسنده : دارا

آقا یارانه ها را سه برابر کنید چون چند فایده دارد:

یک. دیگه سه هزار میلیارد سه هزارمیلیارد از کفمون نمی زنند.

دو. گرونی که هست پس پولمونو بدید دست خودمون تا بعضی ها بیشتر از بعضیا نخورند.

سه. با ماهی چا پنجاه تومن به عدالت نمی رسیم دست کم دویست تومن. 

یک شنبه 10 مهر 1398برچسب:, :: 7:15 ::  نويسنده : دارا

تبلیغ های حرام مال ما نیست. ما به رعایت اسلام معتقدیم. 

 


عشق فوتبال. بازی فوتبال. تجربه ای از ورزش مورد علاقه خود داشته باشید به طوری که تا پیش از این هرگز چنین تجربه ای را نداشته اید. مسابقات پر جنب و جوش خود را با گرافیکی فوق العاده، انیمیشنی واقع گرایانه و بهترین سیستم کنترل کننده ای که تا به حال بر روی گوشی خود نداشته اید بازی کنید و باشگاه خود را به بالای جدول لیگ برسانید.
ادامه / دانلود

دانلود نقشه آفلاین تمامی شهرهای ایران برای موبایل - Ira
 

دانلود KMPlayer v3.0.0.1442 - نرم افزار پخش فايل های صوتی و تصويری
بازدید: 35674
دسته: نرم افزار » مالتی مدیا » پخش کننده صوتی , مالتی مدیا » پخش کننده ویدئویی
 

می دانید كه برای پخش فرمت های مختلف فایل های صوتی و تصویری همیشه یك مشكل وجود دارد و آن اینكه گاهی نرم افزار شما از فرمتی پشتیبانی نمی كند و یا اینكه نصبش فضای زیادی را اشغال می كند و بسیاری از مشكلات دیگر كه حتماً تا حالا با آنها برخورد داشته اید.
اما نرم افزار كوچك و قدرتمند و در عین حال رایگان KMPlayer می تواند بسیاری از فایل های صوتی و تصویری مانند VCD, DVD, AVI, MKV, Ogg, OGM, 3GP, MPEG-1/2/4, WMV, RealMedia, QuickTime و فرمت های دیگر را پخش كند.
قابلیت های کلیدی نرم افزار KMPlayer:
- امكان نمایش زیر نویس ها
- امكان تغییر قالب و پوسته برنامه
- امكان تعریف كردن codecهای جدید برای آن
- ظاهری شبیه به Winamp با همان سادگی و قدرت بیشتر از آن
- كمترین حجم از حافظه و منابع سیستم شما را اشغال می كند
- سرعت بالای اجرا و پخش فایل های شما
- امكان نمایش بصورت نوار كوچك بر روی صفحه ویندوز شما
- امكان استفاده از كلیدهای میانبر برای كار با قسمت های مختلف برنامه
- و ...

KMPLAYER is a korean movie and audio player that supports a wide range of codecs and file formats, It has full VCD/DVD playback functionality.
KMPlayer is a program that allows you to play audio and video files.
More info (open/close)
 

شنبه 9 مهر 1390برچسب:Windows XP SP3 , :: 14:15 ::  نويسنده : دارا

Windows XP SP3 Pro Corporate Student Edition September 2011 نسخه‌ی Student ویندوز XP از نظر ساختار و امکانات با نسخه‌ی حرفه‌ای هیچ تفاوتی ندارد و فقط برای پشتیبانی از چندلایسنس و بدون نیاز به فعال‌سازی از سوی مایکروسافت ارائه شد. این ویندوز از روی ویندوز دانش‌آموز اصلی مایکروسافت ساخته شده و آپدیت‌ها و برخی امکانات اضافی به آن افزوده شده است.

ویژگی‌های   :

Windows XP SP3 Pro Corporate Student Edition September 2011 نسخه‌ی Student ویندوز XP از نظر ساختار و امکانات با نسخه‌ی حرفه‌ای هیچ تفاوتی ندارد و فقط برای پشتیبانی از چندلایسنس و بدون نیاز به فعال‌سازی از سوی مایکروسافت ارائه شد. این ویندوز از روی ویندوز دانش‌آموز اصلی مایکروسافت ساخته شده و آپدیت‌ها و برخی امکانات اضافی به آن افزوده شده است.

ویژگی‌های Windows XP SP3 Pro Corporate Student Edition September 2011  :

  • بدون نیاز به سریال در هنگام نصب از طریق بوت
  • دارای تمامی آپدیت‌ها تا  7 سپتامبر 2011
  • کامپوننت های مورد نیاز و درایور SATA برای نصب روی لپ تاپ
  • دارای Windows Media Player 11 و  Internet Explorer 8.0 به همراه آخرین آپدیت‌ها
  • دارای Microsoft .NET Framework از نسخه‌ی 2 تا 4
  • حاوی آخرین نسخه‌ی DirectX یعنی نسخه‌ی ماه آپریل
  • جنیون بودن ویندوز و سریال آن با قابلیت آپدیت از سایت مایکروسافت
  • شامل کلیه درایورهای SATA یا AHCI و RAID برای چیپستهای Nvidia و Intel می باشد.

n September 2011

  • بدون نیاز به سریال در هنگام نصب از طریق بوت
  • دارای تمامی آپدیت‌ها تا  7 سپتامبر 2011
  • کامپوننت های مورد نیاز و درایور SATA برای نصب روی لپ تاپ
  • دارای Windows Media Player 11 و  Internet Explorer 8.0 به همراه آخرین آپدیت‌ها
  • دارای Microsoft .NET Framework از نسخه‌ی 2 تا 4
  • حاوی آخرین نسخه‌ی DirectX یعنی نسخه‌ی ماه آپریل
  • جنیون بودن ویندوز و سریال آن با قابلیت آپدیت از سایت مایکروسافت
  • شامل کلیه درایورهای SATA یا AHCI و RAID برای چیپستهای Nvidia و Intel می باشد.

باد صبا ! گذر کنی ار در سرای دوست

برگو که دوست سر ننهد جز به پای دوست

من سر نمی نهم ، مگر اندر قدوم یار

من جان نمی دهم ، مگر اندر هوای دوست

کردی دل مرا ز فراق رُخت کباب

انصاف خود بده که بود این سزای دوست ؟

مجنون اسیر عشق شد ، اما چو من نشد

ای کاش کس چو من نشود مبتلای دوست

دیوان امام خمینی رحمه الله علیه.


   
 

تفاوت جرج مورات خارجی با دو بازیکن بی‌اخلاق داخلی در حالي قابل توجه است که آن یکی برای جلوگیری از به وجود آمدن هر گونه حرکت زشت و ناشایستی خود را از وسط زمین مسابقه به رختکن مس می‌رساند و این دو نفر در حالی که به عنوان بازیکن ذخیره مشغول گرم کردن بدن‌های خود بودند در حضور تماشاگران مسابقه، عکاسان وخبرنگاران اقدام به این حرکت غیر اخلاقی کردند. این اقدام دو بازیکن شاهین بوشهر در شرایطی رخ داد که برخی سال‎هاست در تلاشند تا زمینه حضور بانوان و خانواده‎‌ها در ورزشگاه‎‌ها را فراهم کنند...
در شرایطی که طی روزهای اخیر همه ورزش دوستان شاهد قدرت نمایی تیم ملی والیبال و قهرمانی در آسیا قرار دارند و غیور مردان والیبالیست حتی سرمربی تیم ملی فوتبال را هم به استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی کشانده‌اند، فوتبال حرفه‌ای ایران درگیر حاشیه‌ای زشت و ناشایست که توسط دو بازیکن لیگ برتری رخ داده قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی «شفاف» کارخرابی دو بازیکن لیگ برتری فوتبال کشور در شرایطی هفته گذشته در اکثر محافل خبری منتشر شد که تیم فوتبال شاهین بوشهر نیز مانند دیگر تیم‌های لیگ برتری عنوان فرهنگی – ورزشی را یدک می‌کشد.

دیدار تیم‌های فوتبال شهرداری تبریز و شاهین بوشهر با تساوی یک بر یک یکشنبه شب هفته گذشته در شرایطی در ورزشگاه یادگار تبریز به پایان رسید که صادق کرمی و میثم منیعی دو بازیکن تیم شاهین بوشهر زمانی که در نیمه دوم مشغول گرم کردن بدن‌های خود بودند اقدام به رفتارهای ناشایست و غیراخلاقی کردند.

در حالی که صادق کرمی در ضلع جنوب غربی ورزشگاه به سمت دیوار در حال دفع ادرار بود، عکاسان و تصویربرداران و شاهدان ماجرا به وی و میثم منیعی که مراقب وی بود اعتراض کردند که این بار منیعی واکنش زشت‌تری به اعتراض آن‌ها داشت.

این اقدام زشت دو بازیکن ایرانی لیگ بر‌تر در شرایطی اتفاق افتاد که چندی پیش و در هفته سوم لیگ بر‌تر فوتبال کشور اوایل نیمه اول بازی دو تیم استقلال و مس بود که جرج مورات، بازیکن مس به یکباره از زمین بیرون رفت و به سمت رختکن دوید. حرکت او فریادهای بلند مرفاوی را به همراه داشت اما او چند دقیقه‌ای برای خودش رفته بود بیرون تا مس ۱۰ نفره بازی کند. اتفاقی که باعث شده بود تا خیلی‌ها یاد حرکت جان دی نگودی، بازیکن کامرونی تیم مشهدی بیفتند. بازیکنی که پشت نیمکت ذخیره‌ها و در حین بازی کار خرابی کرده بود!


در این بین تفاوت جرج مورات خارجی با دو بازیکن بی‌اخلاق داخلی قابل توجه است که آن یکی برای جلوگیری از به وجود آمدن هر گونه حرکت زشت و ناشایستی خود را از وسط زمین مسابقه به رختکن مس می‌رساند و این دو نفر در حالی که به عنوان بازیکن ذخیره مشغول گرم کردن بدن‌های خود بودند در حضور تماشاگران مسابقه، عکاسان وخبرنگاران اقدام به این حرکت غیر اخلاقی کردند.

این اقدام دو بازیکن شاهین بوشهر در شرایطی رخ داد که برخی سال‎هاست در تلاشند تا زمینه حضور بانوان و خانواده‎‌ها در ورزشگاه‎‌ها را فراهم کنند، در حالی‎که در فضای فعلی حتی خانواده‎‌ها از حضور فرزندان نوجوان خود در این محیط‎‌‌ها دل نگرانند و تا حد ممکن مانع حضور آن‎‌ها می‌شوند.

از سوی دیگر باشگاه شاهین بوشهر که از جمله تیم‌های دولتی به حساب می‌آید در طول فصل جاری بدون هیئت مدیره و مدیر عامل کار خود را دنبال می‌کند و شاید همین سوء مدیریت‌ها باعث شده تا چنین اتفاقاتی را در یکی از ریشه دار‌ترین تیم‌های لیگ بر‌تر شاهد باشیم.

بنابراین گزارش امروز هزینه‎‎هایی گزاف از جیب بیت المال برای موفقیت در ورزش صرف می‌‎شود و قیمت برخی بازیکنان و مربیان سر به فلک می‌‎کشد، اما سؤال این‎جاست که برای ارتقای سطح فرهنگ بازیکنان فوتبال چه اقداماتی صورت گرفته است؟
 

فرار خاوری دو نکته را به ذهن متبادر می‌کند: دولت که پیش از این ویژگی و تفاوت اساسی خود را با دولت‌های پیشین ساده‌زیستی و پاک‌دستی می‌داند، مدیرانی پروازی دارد که خانواده آنها مقیم کانادا هستند. گفته شده که این مدیر نزدیک به دولت تابعیت دوگانه دارد و به دلیل داشتن تابعیت دوگانه مشکلات امنیتی را برای کشور به وجود آورده است. آیا دولت دهم باز هم مدیرانی دارد که دارای تابعیت دوگانه بوده و خانواده آنها در ایران زندگی نمی‌کنند؟
شفاف: حرف و حدیث ها بر سر اختلاس بزرگ 3 هزار میلیاردی همچنان ادامه دارد.هر چند گفته شده که عامل اصلی این اختلاس دستگیر شده است، اما سونامی اختلاس دامن مدیران بانکی را گرفته و همچنان باید منتظر خبر برکناری و یا استعفا آنها بود.
 


خاوری، مدیرعامل بانک ملی، که پیش از این گفته شده بود که از کشور فرار کرده است، با عدم بازگشت خود به ایران این شایعه را تقویت کرده است. فرار وی دو نکته را به ذهن متبادر می‌کند:

الف) دولت که پیش از این ویژگی و تفاوت اساسی خود را با دولت‌های پیشین ساده‌زیستی و پاک‌دستی می‌داند، مدیرانی پروازی دارد که خانواده آنها مقیم کانادا هستند. گفته شده که این مدیر نزدیک به دولت تابعیت دوگانه دارد.

آیا دولت دهم باز هم مدیرانی دارد که دارای تابعیت دوگانه بوده و خانواده آنها در ایران زندگی نمی‌کنند؟

ب) این مدیر منسوب به دولت، به دلیل داشتن تابعیت دوگانه مشکلات امنیتی را برای کشور به وجود آورده است.

اما در مقابل صادق لاریجانی با انتقاد از وقاحت برخی رسانه‌ها به مردم نسبت به رسیدگی به این پرونده اطمینان داد. رئیس قوه قضاییه با تشکر از رئیس سازمان بازرسی کشور، قول رسیدگی سریع به این پرونده عظیم اختلاس را داده بود و همچنین از رسانه ها به خاطر اطلاع رسانی غیر دقیق درباره این اختلاس انتقاد کرد.

صادق لاریجانی در این باره گفت: مردم شریف ایران بدانند دستگاه قضایی هرگز کوتاه نمی‌آید و در همین جا ضمن تشکر از همه مسئولان دستگاه قضایی در استان خوزستان و سازمان بازرسی کل کشور که بسیار خوب کار کردند، اعلام می‌کنم ما بنا نداریم پرونده‌هایی را که هنوز به انجامی نرسیده‌اند و محکومیتی صادر نشده است رسانه‌ای کنیم و در این پرونده نیز از ابتدا بنابر همین بوده است.
 
وی بزرگنمایی کردن چنین پرونده‌هایی را در رسانه‌ها و اظهار نظرهای غیر واقعی و غیر قانونی را موجب برهم زدن رویه رسیدگی قضایی اعلام کرد و گفت: حتی خود من به عنوان رئیس قوه قضاییه تا زمانی که تمام حقایق این پرونده روشن نشده و پیگیری‌های قضایی به سرانجام نرسیده است نمی‌توانم به صراحت اعلام کنم که سه هزار میلیارد اختلاس شده است. رسانه‌ای کردن یک اتهام و بزرگنمایی آن موجب مخدوش شدن تحقیقات قضایی می‌شود و این نه به نفع دستگاه قضایی و نه به نفع نظام و نه به نفع مردم است.

اما در هر حال و با وجود این سخنان جنجال بر سر اختلاس رقمی با 13 صفر!همچنان ادامه دارد و هر بار اخبار ضد نقیض دراین باره منتشر می شود چرا که این مساله آنقدر حایز اهمیت است که رسانه ها نمی توانند درباره آن سکوت کنند.

استعفا خاوری مدیر عامل بانک ملی و سپس فرارش از ایران، برکناری جهرمی و چند مدیر بانکی دیگر نمونه ای از این خبرهاست.

اخبار جدید حاکی از آن است که احتمال استعفای سید حمید پورمحمدی قائم مقام بانک مرکزی قوت گرفت. به پورمحمدی پیشنهاد شده است که یا استعفا دهد و یا از کار برکنار می‌‌شود. براساس تازه ترین خبرها، ظاهرا قائم مقام بانک مرکزی هم پذیرفته است که استعفا دهد.
 


به گزارش مهر، مسئولیت نظارت بر سیستم بانکی برعهده حمید پورمحمدی است که عملکرد ضعیف این بخش منجر به این شده است که چنین درخواست‌های از قائم مقام بانک مرکزی شود.
 
گفته شده، محمودرضا خاوری مدیرعامل مستعفی بانک ملی پیش از خروج از کشور در جلسه‌ای در خوزستان با حضور اژه‌ای مامور ویژه دولت برای رسیدگی به پرونده اختلاس نظام بانکی مورد سرزنش قرار گرفته بود.
 
همچنین بنا بر اخبار رسیده، از رامین پاشایی فام مدیرعامل بانک سپه، امیر منصور خاکی عضو هیئت مدیره بانک ملی، پیشرو مدیرعامل بانک صنعت و معدن و غلامرضا تاج‌گردون دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران به عنوان جایگزینان احتمالی خاوری در بانک ملی نامبرده می‌شود.
 
منابع خبری عنوان می‌کنند که با توجه به اتفاقات اخیر انتخاب مدیران بانک ملی و برخی دیگر از مدیران بانکی با تائید نظر نهاد ریاست جمهوری صورت خواهد گرفت.
 
ناگفته نماند که برگزاری جلسات متعدد در ارتباط با اختلاس بزرگ مالی در وزارت اقتصاد بانک صادرات و بانک ملی همچنان ادامه دارد.

هر چند توضیحات وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی در جلسه غیر علنی مجلس، بهارستان نشینها را راضی نکرد اما چون بهمنی را مجلس انتخاب نمی کند امکان استیضاح و برکناری اش برای مجلس نیست. اما با انشار اخبار جدید هر لجظه امکان استیضاح شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد قوت می گیرد و باید دید در نهایت سر انجام سونامی اختلاس چه خواهد شد؟

بهمنی نیز که دم خروس ناتوانی او در ناتوانی اداره بانک مرکزی بیرون زده، با طلبکاری نسبت به پرونده اختلاس اظهار نظر می‌کند. آیا بهمنی نیز استعفا خواهد داد و یا اینکه هنوز خود را طلبکار مردم می‌داند؟
نظرات بینندگان:
 

 افشای همکاری سازمان سیا با رژیم قذافی در لیبی/ کارتون: محمد علی خلجی
محمد علی خلجی - 1390/06

 

عملکرد خانه سینما و بی‌بی‌سی...!

خبرگزاری فارس:
عباس گودرزی - 1390/07/06
 

/والیبال جام ملت های آسیا - تهران/
ناکامی هکرهای آمریکایی در تخریب سایت فدراسیون والیبال ایران

خبرگزاری فارس: هکرهای آمریکایی که قصد داشتند در جریان مسابقات آسیایی سایت فدراسیون والیبال ایران را از کار بیندازند، موفق به انجام این کار نشدند.
 

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبری فارس «توانا»، طی 24 ساعته گذشته و با افزایش چند ده برابری شمار بازدید کنندگان سایت فدراسیون والیبال که این آمار شب گذشته به بیش از سیصد و هفتاد و چهار هزار نفر رسید، هکرهای مختلفی که سرور های ثبت شده از آنها در آمریکا است، با ثبت بیش از صد هزار حمله به سرور سایت فدراسیون والیبال سعی در از کار انداختن این پایگاه داشتند که با هوشیاری، دقت عمل و تلاش بی وقفه مسئولان این سایت تمامی حمله ها مسدود شد و ناکام ماند.
 

 
در کمیته اقتصادی استقلال ماندنی نیستم
زرینچه: قرار نیست همه بازیکنان راضی باشند و بازی کنند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: قرار نیست همه بازیکنان راضی باشند و بازی کنند.
 

جواد زرینچه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد اینکه آیا می خواهد در کمیته اقتصادی باشگاه استقلال باقی بماند یا خیر اظهار داشت: من در این کمیته ماندنی نیستم چرا که حضور در این کمیته کار من نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا از ابتدا این سمت را قبول کرده، عنوان کرد: از اول بحث ما به این شکل نبود. رسولی نژاد در جلسه توضیحاتی داد که مثلا باشگاه تراکتورسازی از سوی هوادارانش کمک می شود و استقلال هم با همه هوادارانش می تواند از این پتانسیل استفاده کند.

زرینچه در مورد اینکه قرار است هر هفته گزارش فنی به هیئت مدیره استقلال بدهد، گفت: اگر شرایطی پیش آید که هیئت مدیره در جریان مسائل فنی قرار گیرد، این کار را خواهیم کرد. مثلا در مورد بازی با ملوان در مورد نقاط قوت و ضعف تیم و عملکرد فنی تیم گزارشی به هیئت مدیره خواهیم داد.

وی در خصوص اینکه اگر اختلاف و حاشیه ای همانند اختلاف میداودی و مظلومی در استقلال رخ دهد وظیفه هیئت مدیره چیست، گفت: این مسائل باید با حضور سرپرست تیم حل شود و آقای پورحیدری حواسش به این مسائل هست. این اتفاق ها باید در داخل خانواده حل شود. قرار نیست همه راضی باشند و همه بازی کنند. سرپرست تیم با بازیکن صحبت می کند و یا قانع می شود یا نه.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در پاسخ به این سؤال که برنامه ای برای حضور در تمرینات دارد یا خیر گفت: برنامه ای برای این کار ندارم.
 

کی روش این حرف ها را جای دیگر می زد با او قرارداد نمی بستند
مظلومی:‌ میداودی می‌داند چرا نیمکت‌نشین شده است

خبرگزاری فارس: سرمربی استقلال در واکنش به اظهارات میلاد میداودی گفت: او می ‌‌‌تواند هر تصمیمی که می ‌‌خواهد بگیرد.
 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پرویز مظلومی سرمربی استقلال در خصوص آخرین وضعیت تیمش قبل از دیدار فردا با ملوان و مسائل مختلف فوتبال صحبت‌هایی را انجام داده که در زیر می‌خوانیم:

* شرایط استقلال چگونه است؟

شرایط تیم ما خوب است و به جز فرهاد مجیدی، فریدون زندی را نیز در اختیار نداریم. خوشبختانه کیانوش رحمتی که در بازی قبل سه کارته بود را در اختیار داریم و می‌تواند برای ما بازی کند.

از لحاظ روحی و روانی و فنی شرایط خوب است. در خصوص مسائل مالی نیز جلسه‌ای در باشگاه داشتیم که قول داده شد مشکلات بچه‌ها حل شود. بازیکنان تیم من تلاش خود را انجام می‌دهند و زحمت می‌کشند تا تیم را به موفقیت برسد.

* این روزها بحث اعتراض برخی بازیکنان به نیمکت نشینی است به طور مثال میلاد میداوودی و مهدی امیرآبادی نسبت به نیمکت نشینی خود اعتراض کردند حتی میداوودی در گفت‌وگو با سایت شخصی‌اش اعلام کرده که 5 روز قبل از بازی با سایپا از ترکیب تیم کنار گذاشته شده. در این خصوص توضیح می‌دهید.

میلاد میداوودی می‌تواند هر تصمیمی بگیرد. ما در اینجا به کسی قول نداده‌ایم که فیکس بازی کند. همه بچه‌ها توقع بازی دارند ولی ما اینجا به کسی قولی ندادیم. کسی فکر می‌کرد میلاد میداوودی مقابل پرسپولیس فیکس بازی کند‌ و سپس به تیم ملی دعوت شود؟

* میداوودی اعلام کرده به خاطر بازی خوب مقابل پرسپولیس و دعوت به تیم ملی نیمکت نشین شده است....

من جواب میداوودی را نمی‌دهم و نمی‌گویم برای چه روی نیمکت نشسته ولی خودش می‌داند برای چه مسئله‌ای نیمکت نشین شده و بهتر است او بی‌جهت وارد مسائل دیگری نشود. با بازیکنانم صحبت می‌کنم و اگر بخواهند این مسائل را مطرح کنند بدتر خواهد شد و وضع آنها بهتر نخواهد شد. بهتر است در اختیار تیم باشند. 8 ماه منتظر میداوودی بودیم و به او آهسته آهسته میدان دادم. برخی از فوتبالیست‌ها واقعا گاهی فراموشکار هستند.

* فکر نمی‌کنید این مسئله باعث جدل بین شما و بازیکنان شود و به استقلال ضربه بخورد؟

نه اینگونه نیست. جدلی وجود ندارد که بخواهیم راجع به آن صحبت کنیم. فوتبالیست، حرفه‌ای است و باید بپذیرد هر وقت به او نیاز بود از او استفاده شود و اینکه حرف بزنند درست نیست. البته اگر فوتبالیست ناراحت نشود هم چندان طبیعی و درست نیست. آنها باید تلاش کنند تا جایگاه خود را بدست آورند.

* فکر نمی‌کنید در این شرایط که استقلال نتیجه می‌گیرد اعتراض برخی بازیکنان به این تیم لطمه بزند؟

سد راه خودمان، حاشیه‌ها و خود ما خواهیم بود. یکسری از دوستان وارد این مسئله می‌شوند که از بازیکن نیمکت نشین مصاحبه می‌گیرند ولی از بهترین بازیکن زمین مصاحبه نمی‌گیرند. بازیکن بعد از بازی از نیمکت نشینی ناراحت است و یکسری چیزها هم می‌گوید و من اعتقاد دارم این مسائل غیرعادی است. ما هم تلاش می‌کنیم اجازه ندهیم این مسائل غیرعادی به ما لطمه بزند.

* چه کسانی این شرایط غیرعادی که اشاره می‌کنید را فراهم می‌کنند؟

همان کسانی که این مصاحبه‌ها را می‌گیرند. چرا از بازیکنی که بازی کرده و گل زده مصاحبه نمی‌گیرند؟‌

* اما میلاد میداوودی با وب‌سایت شخصی خودش مصاحبه و این مسائل را مطرح کرده است.

او نظر خودش را گفته و من باید با او صحبت کنم.

* در خصوص صحبت‌هایی که با بازیکنانتان مطرح کرده‌اید صحبت می‌کنید؟

در خصوص مسائلی که اتفاق می‌افتد به آنها هوشیاری می‌دهیم که حواسشان باشد چون در کار ما تأثیرگذار است. می‌گوییم وارد حواشی نشوند و روی مسائل فنی تمرکز کنند.

* بازی فردا با ملوان را چطور می‌بینید؟

بازی بسیار سختی در انزلی در پیش داریم. درست است که این تیم در انتهای جدول حضور دارد اما آنها همیشه در انزلی مقابل استقلال خوب بوده‌اند. ما سال گذشته به جز جام حذفی در دو بازی رفت و برگشت لیگ آنها را شکست دادیم. مربی حریف اعلام کرده که جام حذفی را تکرار می‌کنیم اما ما هم اعلام می‌کنیم که نتایج لیگ گذشته را رقم می‌زنیم. ما برای سه امتیاز بازی به میدان می‌رویم و می‌دانیم بازی سختی در پیش داریم. این تیم از تیم‌های خوب محسوب می‌شود و پورغلامی مربی باانگیزه و خوب لیگ برتر است.

* شنیده‌اید جاسم کرار به خاطر بازی مقابل تراکتورسازی از تیم ملی عراق خط خورد؟

کرار اصلا مقصر این قضیه نبود و حضور در بازی تراکتورسازی تقصیر ما بود. بهتر است که از طریق شما این خبر به گوش آنها برسد که ما مجبور شدیم به زور آمپول او را بازی دهیم. حتی اگر برای تیم ملی عراق هم بازی می‌کرد خیلی ضرر می‌کردند. ما در بازی با تراکتورسازی به خاطر یکسری از کمبودهایمان به کرار بازی دادیم.

* مسئولان فدراسیون عراق اعلام کردند که کرار اردوی این تیم را ترک و برای استقلال بازی کرده است.

کرار اردو را ترک نکرد و به تهران آمد و تنها چند جلسه دور زمین دوید. ما اشتباه کردیم که او را داخل زمین گذاشتیم.

* مدیربرنامه‌های ولید علی اعلام کرده که او مشکل خانوادگی دارد و اصلا قهری در کار نیست. در این خصوص توضیح می‌دهید؟

مگر می‌شود یک بازیکن ایران را ترک کند و بگوید مشکل دارم؟ مگر ما باشگاه، مدیر، مربی و غیره نداریم؟ چطور برای پول 10 بار به باشگاه می‌روند تا پولشان را بگیرند اما حالا از کشور می‌روند و هیچ خبری از او نداریم و هیچ اطلاعی به باشگاه نمی‌دهد سپس می‌گویند مشکل خانوادگی داریم؟‌ این مسائل آیا حرفه‌ای است؟ ما او را در اختیار باشگاه گذاشتیم و باشگاه در مور این بازیکن تصمیم خواهد گرفت.

* در خصوص مشکلات مالی صحبت کنید. فکر نمی‌کنید این مشکلات در بازی با ملوان تأثیرگذار باشد.

من جلسه‌ای با آقای فتح الله زاده و معاونین برگزار کردم.آنها در صحبتی که انجام دادند و از طریق قول‌هایی که دوستان هیئت مدیره دادند گفته اند که مشکلات تا روز شنبه حل خواهد شد. ما هم این مسئله را به بازیکنان انتقال دادیم و امیدواریم این مسائل حل شود چون تیم من در صدر جدول است. دربی را هم برنده شده و برای قهرمانی گام برمی‌دارد. امیدوارم مشکلات حل شود و بچه‌ها انگیزه خود را از دست ندهند چون آنها نهایت تلاش خود را انجام دادند و باز هم از آنها ممنون هستم که در تمرینات به عشق هواداران استقلال تمام سعی و تلاش خود را می‌کنند ولی اگر وضعیت همین گونه پیش رود من آینده خوبی را نخواهم دید.

* حتی برخی بازیکنان می‌گویند وسیله نقلیه هم ندارند...

مشکلات مالی یکسری از بازیکنان با همت فتح الله زاده که جا دارد از او تشکر کنم حل شده است. این مشکلات شامل همه نیست و فقط در مورد چند بازیکن صدق می‌کند حالا ممکن است برخی‌ها چک داشته باشند و مقداری از مطالباتشان باقی مانده باشد.
 
بیرون از گود همه فکر می‌کنند فوتبالیست‌ها پول پارو می‌کنند ولی نمی‌دانند که وقتی آنها قرارداد می‌بندند پول به چه شکلی به آنها پرداخت می‌شود. یکسری از بازیکنان از دو سال پیش طلبکار هستند. خودتان شاهد هستید که از بیرون نامه کمک به بازیکنان استقلال می‌رسد. همه فکر می‌کنند اینها وضعیت بسیار خوبی دارند و می‌توانند به همه کمک کنند اما شرایط این گونه نیست. هرکسی در شرایط زندگی خود هست و فوتبالیست‌ها شرایطی دارند که مردم از بیرون به زندگی آنها نگاه می‌کند. شاید باورتان نشود من پژوی 206 سوار می شوم و خیلی‌ها به من متلک می‌اندازند. یک ماشین دیگر داشتم و آن را فروختم و از کجا بیاورم که خرج زندگی‌ام را بدهم. شاید باورتان نشود که ماشین دخترم را سوار می‌شوم و او مدام می‌گوید ماشینم را نیاز دارم.

*‌ برنامه 90را نگاه کردید؟ نظرتان راجع به این برنامه چیست؟

من وارد این مسائل نمی‌شوم ولی یک چیز می‌گویم اگر تیم دولتی است که همین گونه است باید آدم‌های دولتی آن را حمایت کنند چون می‌توانند پول بهتری به تیم تزریق کند چرا که آنها ارتباط دارند ولی اگر تیم شخصی باشد شرایط فرق می‌کند. اعتقاد من این است که دولتی باشد بهتر است مثلا حالا جواد زرینچه به عنوان مسئول کمیته اقتصادی هیئت مدیره انتخاب شده اما آیا به او پولی می‌دهند؟ تعجب می‌کنم که چرا زرینچه این پست را قبول کرد. اگر آن قول‌هایی که بخش خصوصی داده می‌شود عملی شود می‌توان گفت که باشگاه خصوصی باشند بهتر است اما حالا تیم دولتی است و دولت هم هزینه می‌کند دوست دارد آدم‌هایی بالای سر تیم باشد که از خودشان باشد.

* در این 8 هفته‌ای که از لیگ گذشته از روند برنامه ریزی لیگ راضی بوده‌اید؟‌

از برنامه ریزی راضی هستیم اما تداخلی که در بازی‌های تیم ملی به وجود می‌آید واقعا ما را اذیت می‌کند. سال گذشته یکی دو ملی پوش داشتیم و خیالمان راحت بود اما امسال 7-6 نفر در اردوی تیم ملی حضور دارند و این کار را برای ما سخت می‌کند. به یک باره به هنگام برگزاری اردوی تیم ملی تیم ما تخلیه می‌شود. حالا بعد از بازی با ملوان باید دوباره تمرین کنیم و نمی‌دانیم در این 12 روز چه باید کرد. اینگونه سازمان برنامه ریزی‌اش به هم می‌ریزد.

* اما کفاشیان اعلام کرده بعد از صحبت با کی‌روش به جمع رسیده‌اند که اولویت با تیم ملی باشد.

این صحبت منطقی نیست. اگر کی‌روش این صحبت را جای دیگری انجام می‌داد فکر نمی‌کنم با او قرارداد می‌بستند. مگر اینگونه می‌شود که باشگاه‌ها تعطیل شوند؟ خب به یکباره لیگ را تعطیل کنند و با تیم ملی کار کنند. مگر انصاری فرد را مربیان لیگ برترمان نساختند؟ کی‌روش هم حق دارد که به فکر برنامه‌های تاکتیکی‌اش باشد اما اگر شرایط این گونه پیش رود باید لیگ تعطیل شود. متأسفانه وقتی یک مربی خارجی به ایران می ‌آید هم فکر می‌کنند هر حرفی او می‌زند درست و منطقی است. از نظر من حرف ایشان اصلا منطقی نیست.

* فکر می‌کنید بازی دوستانه با فلسطین برای تیم ما بار فنی دارد یا خیر؟

اصلا بار فنی ندارد اما از یک بعد دیگر روی مسائل سیاسی برنامه ریزی شده که با برادران فلسطینی تعامل داشته باشیم. من اعتقاد دارم نباید برای بازی با فلسطین اردو بگذارند اما اینگونه که کی‌روش صحبت کرده دوست دارد مرتب بازیکنان در اختیار او باشند.

* پایتان را چه زمانی جراحی می‌کنید؟

انشاءالله نیم فصل جراحی می‌کنم.

* در بازی با سایپا در دقیقه 90 نزدیک بود به خاطر درد پای خود روی زمین بنشینید...

اصلا توان نداشتم و می‌خواستم بنشینم که بهتاش فریبا گفت این یک دقیقه را هم تحمل کن.

* از هیچ تیم لیگ برتری طلبکار نیستید که کارتان به کمیته انضباطی کشیده باشد؟

خدا را شکر آخرین تیم صنعت نفت آبادان بود که بعداز 5 سال دو ماه پیش مطالباتمان را گرفتم. خوشبختانه ابومسلم و مس کرمان مطالباتم را پرداخت کردند اما در استقلال تلافی شد (با خنده) اما شنیده‌ام بهتاش فریبا از تیم سابقش طلبکار است. وقتی شما اعلام می‌کنید که یک تیم در صورت بدهی از بازی‌هایش جلوگیری می‌شود پس چرا اجازه می‌دهید تیمی که به بهتاش فریبا بدهکار است بازی کند. البته کفاشیان و تاج انسان‌های خوبی هستند و پاک کار می‌کنند و امیدوارم که اجازه ندهند یکسری از مسائل به فدراسیون خدشه وارد کند.

* دو میلیون کمیته انضباطی را پرداخت کردید؟

هروقت به شبکه‌های تلویزیون می‌روم من را جریمه می‌کنند. زمانی از افشین قطبی انتقاد به حقی انجام دادم 5 میلیون تومان جریمه‌ام کردند ولی این بار برخی‌ها را نمی‌بخشم چون واقعا بر سر خوش‌رفتاری جریمه شدم و سعی می‌کنم دیگر کنار زمین خوش‌رفتاری نکنم چون ممکن است جریمه شوم.
انتهای پیام/

 

هزار بار به نماینده بریتانیا اقرار کرده‌ام مشکلی با دادن فلسطین به یهودیان ندارم/
تضمين بنيانگذار عربستان سعودي به انگليس درباره تشكيل اسرائيل+سند

خبرگزاری فارس: یک سند تاریخی از چگونگی ارتباط سلطان عبدالعزیز بنیانگذار عربستان سعودی با انگلیس و نظر آنها درباره تشکیل دولت یهودی پرده برمی دارد.     
 

به گزارش فارس، اخیرا سندی تاریخی منتشر شده‌ که در آن خدمتگذاری ملک عبد العزیز، اولین پادشاه و بنیانگذار کشور عربستان سعودی به انگلیس و خیانت وی به فلسطین ثابت می‌شود.
 
در این سند که برای اولین بار در یکی از شماره‌های مجله کویتی العربی در شوال 1329 موافق با 1972 میلادی
منتشر شده، سلطان عبد العزیز با دست خط خود می‌نویسند:

«من سلطان عبد العزیز بن عبد الرحمن آل الفیصل آل سعود هزاران بار نزد "سر پرسی کوکس" نماینده بریتانیای کبیر اقرار و اعتراف کرده‌ام که مشکلی با دادن فلسطین به یهودیان بینوا یا حتی غیر یهودیان ندارم و در این‌باره هیچ‌گاه از فرمان آنها تا قیام قیامت تخطی نخواهم کرد.»
 

خبرگزاری فارس: برای اولین بار در چند سال گذشته‌ ، عکس گواهی فوت صدام دیکتاتور سابق عراق ، منتشر شد.

گواهی فوت صدام حسین
-------------------------------

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد ، برای اولین بار در 5 سال گذشته‌ ، عکس گواهی فوت صدام حسین دیکتاتور سابق عراق در رسانه‌های این کشور منتشر شد.

پس از اعدام دیکتاتور مخلوع عراق در 6 دسامبر سال 2006 ، این برای اولین بار است که‌ سند گواهی فوت وی منتشر می شود.

این در حالی که‌ هنوز بسیاری از طرفداران حزب بعث مخلوع ،مرگ صدام را باور ندارند و معتقد هستند هنوز وی در قید حیات است.
 

                                                                                خبرگزاری فارس: زن در دادگاه خانواده گفت: شوهرم را با درخواست مهریه ممنوع‌الخروج کردم تا اجازه دهد هر بار که به دیدن خانواده‌ام در خارج از کشور می‌روم، فرزند 3 ساله‌ام را با خود ببرم.
 

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبری فارس «توانا»، مردی با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست تقسیط مهریه زن خود را به قاضی حسن عموزادی رئیس شعبه 268 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد.

این مرد با اشاره به اینکه در حال حاضر با همسرم در زیر یک سقف زندگی می‌کنیم ولی به هیچ وجه با یکدیگر تفاهم نداریم، اظهار داشت: همسرم دکتر بوده و یک مطب نیز دارد؛ در حقیقت او پزشک است و همه را درمان می‌کند ولی هرگز روش زندگی درست را بلد نیست.

وی با بیان اینکه یک فرزند 3 ساله داریم، ادامه داد: همسرم بسیار خودخواه بوده و به هیچ کدام از حرف‌های روانپزشکی که هر هفته برای رفع مشکل به او مراجعه می‌کردیم، گوش نداده و تنها خود را قبول دارد.

زن جوان در دادگاه خانواده ونک حضور داشت و با اشاره به اینکه تمام مشکل شوهرم سر این مسئله است که به سفر خارج از کشور به همراه فرزندم نروم، افزود: شوهرم می‌داند که من وابستگی شدید به فرزندم دارم و بدون او هیچ جا نمی‌روم بنابراین از این راه برای نرفتن من استفاده کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه شوهرم نمایندگی ساعت دارد و از صبح تا شب به سر کار رفته و بیکار نیست، اظهار داشت: شوهرم انتظار دارد که من به او اجازه دهم که از کشور خارج شود ولی حاضر نیست که من به همراه فرزندم به سفر خارج از کشور بروم، بیان کرد: مهریه 500 سکه‌ای را به اجرا گذاشتم تا شوهرم نتواند از کشور خارج شود.

این زن در حضور قاضی این شعبه با بیان اینکه شوهرم به شکلی با من برخورد کرده که من نتوانم از کشور خارج شوم بنابراین من هم با مهریه او را ممنوع‌الخروج کردم، گفت: من طلاق نمی‌خواهم و تنها خواهان رفت و آمد به خارج از کشور هستم چرا که 25 سال در آمریکا زندگی کردم و پدر و مادرم نیز در آنجا هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تمام ناراحتی شوهرم به دلیل این است که من با فرزندم به سفر خارج از کشور نروم، اظهار داشت: اصل حرف من این است که یا 3 نفرمان با یکدیگر به سفر برویم یا من به همراه فرزندم آزادانه رفت و آمد کنم و اگر از این وضع ناراضی است، خودش نیز به سفر نرود.

زن بار دیگر در مقابل قاضی عموزادی با بیان اینکه شوهرم به من اعتمادی ندارد و زمانی که این اعتماد از سوی او نیست چرا من اعتماد کنم، عنوان کرد: طلا و وسایلی که شوهرم برای من تهیه کرده هنوز در خانه مادر شوهرم است و او حتی حاضر نشده که هدیه مرا بدهد، در حقیقت شوهرم از همه نظر با من اختلاف دارد.

مرد در برابر رئیس شعبه 268 مجتمع قضایی خانواده ونک بیان کرد: همسرم طی رفت و آمد ما به روانپزشک هیچ‌گاه در خصوص مشکلات زندگیمان گذشت نکرد و دائم می‌خواست حرف خود را به کرسی بنشاند و این اصل اختلاف ماست.

زن در ادامه با اشاره به اینکه شوهرم به مدت یک ماه است که خانه را ترک کرده است و من متوجه شدم که او خواهان سفر به خارج از ایران است، افزود: من مجبور بودم که شوهرم را با گذاشتن اجرا مهریه ممنوع‌الخروج کنم.

مرد خطاب به زن در دادگاه خانواده عنوان کرد: همسرم آبروی مرا برده است و زمانی که خواهان رفتن به سفر بودم به دلیل ممنوع‌الخروج شدن در مقابل تمام اقوامم آبرویم رفته است و همسرم اصلاً به آبروی من فکر نکرده است.

زن در ادامه با بیان اینکه حدود 5 سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد و من بیشتر از هر کسی شوهرم را می‌شناسم، اظهار داشت: شوهرم آنقدر ممنوع‌الخروجی، برایش اهمیت دارد که حتی بحث طلاق را پیش می‌کشد.

وی با اشاره به اینکه پدر شوهرم مدیرعامل یک شرکت است و می‌تواند پشتیبان مالی برای پرداخت مهریه‌ام باشد، گفت: شوهرم در یک شرکت 25 درصد سهام دارد همچنین وضع مالی خوبی برای پرداخت مهریه‌ام دارد.

زن در ادامه با بیان اینکه درست است که یک سال تمام به روانپزشک مراجعه می‌کردیم ولی من شوهرم را بهتر از روانپزشک می‌شناسم، بنابراین روانپزشک در تحکیم خانواده ما نقشی ندارد، اظهار داشت: من یک پزشک هستم و 25 سال خارج از کشور زندگی کردم و رفت و آمدم زیاد بود ولی هر بار برگشتم،‌پس چرا او به من اعتماد ندارد؟

مرد در ادامه با بیان اینکه نمی‌توانم مهریه همسرم را بپردازم، گفت: درخواست تقسیط مهریه همسرم را دارم و اگر به این رفتارش ادامه دهد از او جدا می‌شوم؛ در واقع من او را آزاد گذاشته‌ام که هر جایی که می‌خواهد برود ولی فرزندم را به همراه خود نبرد.

وی در خصوص نحوه آشنایی خود با همسرش بیان کرد: پدر من و پدرزنم با یکدیگر در انگلیس همکار بودند و ما طی یک آشنایی کوتاه توسط پدرمان با یکدیگر ازدواج کردیم ولی کاش هیچ گاه چنین آشنایی نبود که منجر به ازدواج شود.

قاضی عموزادی بعد از شنیدن اظهارات طرفین، صورتجلسه را آماده و طرفین امضاء کردند تا به موضوع مهریه رسیدگی بیشتری شود.
انتهای پیام/
 

خبرگزاری فارس: با تغییر زندگی‌ از سنتی به صنعتی خانواده‌ ایرانی دستخوش ناملایمات مدرنیته قرار گرفته و ترویج فرهنگ زندگی در خانه‌های مجردی خطری برای این حریم محسوب می‌شود.
 

در جامعه سنتی ایران، خانواده از واحدهای بنیادین جامعه و خانه محور اصلی یکپارچگی افراد به حساب می‌آمد به همین دلیل سابق بر این در طراحی و ساخت خانه به ارزش‌های بنیادین خانواده توجه خاصی می‌شد به گونه‌ای که مفهوم خانه بسیار گسترده‌تر از مکان خصوصی محض بود و خانه حریمی مقدس بود که باید از دید نامحرم محفوظ می‌ماند.

ورودی خانه معماری خاصی را برای تأمین اهداف و حفظ سنت‌ها به خود اختصاص می‌داد و نسبت به نیازهای اهل خانه و سبک زندگی دقت لازم در به کارگیری مصالح و طراحی‌های آن صورت می‌گرفت به عنوان مثال برخی اصولی که باید در طراحی ورودی خانه مورد توجه قرار می‌گرفت عبارت بود از حفظ حریم خانه ، اجازه ورود طی فرآیندی تدریجی، فرآیند ورودی که بیانگر تواضع بود، کنترل ورود غیر مستقیم و نهایتاً نمای خانه در محله متمایز بود.

تمامی این فرایندها نشان‌دهنده ارزشی بود که به کانون خانواده و اعضای آن داده می‌شد اما رفته رفته با تغییر خانواده از قالب گسترده به هسته‌ای و تبدیل سبک زندگی از سنتی به صنعتی، بافت معماری ایرانی نیز تحت شعاع قرار گرفت و خانه ایرانی نیز دستخوش ناملایمات مدرنیته قرار گرفت؛ فاصله گرفتن از آداب و سنن راه را برای الگوهای غربی هموار کرد و به جای حفظ و نگهداری از فرهنگ اصیل ایرانی و روابط سالم خانوادگی، دلباخته رنگ و لعاب‌های فرهنگ بیگانه و نوظهور غربی‌ها شدیم.

حتی برای از دست دادن ارزش‌ها و سنت‌های اصیل ایرانی ، سرعتی چند برابر تکنولوژی روز را به کار بستیم به گونه‌ای که برخی از ما با ژست روشن‌فکری باورها و اعتقاداتمان را به سخره گرفته و سعی بر مدفون کردن آنها کردیم.

رؤیت خانه‌های قدیم ایرانی گویای جذابیت و آرامش خاطر برای اعضای خانواده قلمداد می‌شود؛ خانه‌هایی که با عبور از هشتی به حیاط بیرونی و از طریق راهرویی طویل به حیاط اندرونی راه می‌یافت و این نوع طراحی که مانع از دید مستقیم از حیاط بیرونی به حیاط اندرونی می‌شد؛ آئینه تمام‌نمای حجب و حیای ایرانی بودن را بیان می‌کرد.

تردیدی در این نیست که با رشد صنعت، جمعیت و فضای زیادی که این سبک خانه‌ها به خود اختصاص می‌دادند، نوع و سبک معماری تغییر پیدا نکند اما ما نیز همت مضاعف گماشته و گام را در مسیری برداشتیم که جز ویرانی اصالت‌های ایرانی خودمان فرجامی نخواهد داشت.

محدودیت اراضی قابل ساخت، افزایش بهای زمین‌های مرغوب، افزایش هزینه‌های ساخت، بُعد غیر قابل پذیرش مسافت و ترددهای لازم روزانه، مشکلات ارائه خدمات، توسعه شبکه‌های خدماتی مانند خیابان، آب و برق و سایر تصمیم‌های سیاست‌گذاری‌های خرد و کلان موجب رشد عمودی شد از این رو شاهد الگوی دیگری از غرب، بی‌آنکه با فرهنگ شهرنشینی گذشته همخوانی و انطباق کافی داشته باشد، به همت فرنگی‌مآب‌های پایتخت برگزیده شد.

نخستین گامی که می‌توانست حریم‌ خانه ایرانی را بشکند ایجاد آشپزخانه‌های اوپن بود که به دلیل پنداشتن نوعی کلاس، متقاضی آن شدیم که زن‌هایمان در محلی که باید با آرامش و به‌راحتی آشپزی کنند در جلوی دید انظار قرار بگیرند و سبک و سیاق خانه‌ را به بیان اینکه مد روز این را می‌پسندد، آرایش دادیم؛ به بیان دیگر با آن خانه‌هایی که درهای ورودی دو لنگه چوبی داشتند فرسنگ‌ها فاصله گرفته‌ایم (هر لنگه کوبه‌ای داشت؛ زن‌ها حلقه‌ای که صدای زیر داشت را به صدا درآورده و مردها کوبه چکشی شکل که صدای بمی داشت را به صدا درمی‌آوردند).

نهایتاً فرهنگ مخرب تک زیستی که تیری بر نهاد خانواده پرتاب کرده است در قالب زندگی‌های مجردی به جامعه ایرانی نیز ورود پیدا کرد که به دلایل مختلف از جمله نفوذ با شتاب فرهنگ غرب از طریق تکنولوژی روز، شکاف نسلی، تأخیر در سن ازدواج و در این میان بی‌توجهی مسئولان امر، عدم استقبال جوانان از تشکیل خانواده، افزایش آمار طلاق، زندگی ماشینی و خلأ معنوی و اعتقادی به وجود آمده است بنابراین همه این عوامل دست به دست هم داده و شرایطی را فراهم ‌ساخته‌اند تا تجردگرایی در بین جوانان ایرانی نیز گسترش پیدا کند.

هم اکنون تب تند استقلال در قالب خانه‌های مجردی روند رو به رشدی را داراست که علاوه بر پایتخت به مراکز استان‌ها نیز کشیده شده است و پیامد آن زنگ خطری برای فروپاشی نهاد خانواده است که متأسفانه به دلیل رشد زیرزمینی و عدم دغدغه مسئولان فرهنگی آمار مشخصی در دست نداریم.

تفکر تجردگرایی معضلاتی را به همراه می‌آورد که امروزه اروپا و غرب با آن دست و پنجه نرم می‌کند؛ ایجاد ارتباطات نامشروع و ناصحیح، به جا ماندن فرزندان نامشروع و هزاران معضلات روحی و فرهنگی که جامعه غرب را با بحران هویت مواجه کرده است بنابراین گرفتار شدن جامعه ما نیز به بحران هویت محقق شدن اهداف دشمنان است چرا که وقتی هویت ایرانی و اسلامی کشومان از دست برود زمینه‌های تسلط آنان بر کشور فراهم می‌شود.

هم‌اکنون رواج تفکر تجردگرایی، غرب را با پوچی مواجه کرده است به گونه‌ای که هویت‌های نامعلوم اعتبار جامعه غرب را زیر سؤال می‌برد بنابراین بحرانی شدن این موضوع برنامه‌ریزان غربی را واداشته تا تمام تلاش خود را برای احیای نهاد خانواده به کار بندند.

از این رو دشمنان با توجه به کینه‌ورزی‌های همیشگی خود نسبت به جامعه و مردم ایران درصدد تخریب روابط اجتماعی ایران برآمدند و خانواده ایرانی که عنصر مهر و الفت در سراسر جهان قلمداد می‌شود را مورد هجمه خود قرار داده‌اند در این میان از تمام توان، انرژی و سرمایه‌ خود بهره برده تا جوان ایرانی را در گرداب بی‌هویتی که نمادی از جامعه خودشان است، گرفتار کنند.

بنابراین جای تأمل است تا مسئولان امر خصوصاً آن دسته از مسئولانی که نهادهای فرهنگی کشور را در دست دارند، توجه بیشتری نسبت به توانمندی‌های بالقوه جوان ایرانی داشته باشند و برای این معضل رو به رشد در جامعه فکری اساسی بیندیشند.
 

رئیس مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه شهید بهشتی:
"لگن" جمجمه دوم بدن انسان است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شایع‌ترین علت شکستگی لگن را تصادفات سنگین جاده‌ای در کشور خواند و گفت: لگن جمجمه دوم بدن انسان است، زمانی که لگن دچار شکستگی می‌شود اعضای حساس داخلی صدمه می‌بینند.
 

به گزارش خبرگزاری فارس، مرتضی کاظمی، در جاشیه برگزاری جلسه ماهیانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران، اظهار داشت: لگن جمجمه دوم بدن انسان است، زمانی که لگن دچار شکستگی می‌شود اعضای حساس داخلی صدمه می‌بینند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه امکانات ما در کشور برای درمان این نوع خاص از تروما کافی نیست، گفت: عروقی که در لگن قرار دارند، از شریان‌های اصلی بدن هستند که با شکستن لگن و پاره شدن این عروق، خون زیادی از بدن خارج شده و همین عامل می‌تواند باعث مرگ مصدوم شود.

رئیس مرکز تحقیقات ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: کمک به این گونه از افراد حادثه دیده، به یک تیم چند تخصصی قوی و تجهیزات نیاز دارد.

این متخصص ارتوپدی همچنین تأکید کرد: اگر تیم امداد و نجات، حرفه‌ای باشد، با تشخیص صحیح، به موقع و در عرض 10 تا 15 دقیقه فردی که دچار شکستگی لگن شده است را به مراکز تخصصی می‌رساند.

کاظمی شگستگی مهره‌ها و جمجمه را نیز در ردیف شکستگی‌های حیاتی و اورژانسی معرفی کرد و گفت: شکستگی مهره منجر به قطع نخاع و شکستگی جمجمه و گردن، موجب مرگ می‌شود.
انتهای پیام/
 

گزارش اجتماعی/ سردرگمی مسافران تا 2 هفته دیگر تمام میشود؟
ورود آقایان به "واگن بانوان" ممنوع!

خبرگزاری فارس: همزمان با بازگشایی مدارس، واگن جدیدی برای بانوان در مترو اختصاص یافت که این امر علاوه بر مزیت و استقبالی که از آن شده است به دلیل اطلاع‌رسانی نامناسب باعث بروز مشکلاتی برای مسافران شده و سردرگمی آنها را به همراه داشته است.
 

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در کشورمان با ارزش قائل شدن برای جایگاه حقیقی و حقوقی زنان شرایط حضور آنها در عرصه‌های مختلفی چون اجتماعی، سیاسی و فرهنگی با رعایت حدود شرعی فراهم شد.

ایجاد شرایط مناسب برای راحتی و آسوده بودن بانوان در شرایط مختلف همواره مورد توجه بوده، از این رو برای استفاده زنان از حمل و نقل عمومی نیز شرایطی فراهم شده تا بتوانند با سهولت در سطح شهر رفت و آمد کنند به گونه‌ای که در اتوبوس‌ها قسمتی مجزا برای آنها لحاظ شده و این امر در مورد وسیله پر تردد دیگری مانند مترو نیز اجرا شد.

انجام چنین اقدامی در وسیله‌هایی که بیشترین متقاضی را برای تردد شهروندان دارد مورد استقبال بانوان و حتی آقایان قرار گرفت؛ ‌بنابراین استقبال و افزایش حجم مسافران مترو که بخش قابل توجهی از آنان را بانوان تشکیل می‌دهند مسئولان مدیریت شهری را بر آن داشت تا واگن‌های بیشتری را به بانوان اختصاص دهند.

متأسفانه با عملی شدن این امر از ابتدای مهر و علی‌رغم استقبال بانوان از اضافه شدن واگن ویژه دیگری برای آنها همچنان آقایان از این واگن استفاده می‌کنند که این موضوع با واکنش شدید خانم‌ها رو به رو بوده است؛ بنابراین با توجه به اینکه با آغاز مهر و بازگشایی مدارس حجم مسافران مترو افزایش قابل توجهی می‌یاید و حدوداً تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد لازم است برای جلوگیری از سردرگمی مسافران، سریع‌تر اقداماتی انجام شود.

"فرزانه" که یکی از مسافران همیشگی مترو است علاوه بر استقبال از ایجاد واگن جدید ویژه بانوان به خبرنگار فارس می‌گوید: مسئولان مترو فقط مانعی کوچک را برای جدا کردن قسمت بانوان نسبت به سایر واگن‌ها در داخل قطارها گذاشته‌اند که این اقدام کافی نیست و ما همچنان شاهد ورود آقایان به این واگن‌ هستیم.

‫وی در ادامه می‌گوید: نکته قابل توجه اینجاست که مأموران ایستگاه‌ها حتی به خود زحمت نمی‌دهند که آقایان را راهنمایی کنند تا وارد واگن بانوان نشوند!

اطلاع‌رسانی برای اضافه شدن واگن ویژه بانوان کافی نبوده است

"مریم" کارمند 25 ساله‌ای که برای رفت و آمد روزانه خود از مترو استفاده می‌کند در اعتراض به وضعیت موجود می‌گوید: باید در این زمینه اطلاع‌رسانی مناسب صورت گیرد ولی تاکنون این امر به درستی و مکرر انجام نشده تا آقایان زودتر در جریان قرار گیرند و وقت مسافران برای جا به جا شدن آنها تلف نشود.

‫وی ادامه می‌دهد: البته در یکی از ایستگاه‌های کم تردد این موضوع از بلندگوی ایستگاه اعلام می‌شود ولی با سوار شدن آقایان در ایستگاه‌های قبل عملا این کار بی‌فایده است.
 
دانشجوی 26 ساله‌ای که خود را فاطمه معرفی می‌کند به خبرنگار فارس می‌گوید: من هر روز از خط 2 و یک مترو برای رفت‌وآمد استفاده می‌کنم که در هر دو خط وضعیت آشفته‌ای را با اختصاص واگن جدید برای بانوان مشاهده می‌کنم.

آقایان هنوز برای استفاده نکردن از واگن جدید بانوان توجیه نشده‌اند

وی ادامه می‌دهد: در برخی ایستگاه‌ها مأمورانی حضور دارند که این وضعیت را کنترل می‌کنند ولی متأسفانه تذکرات آنها تنها به این جمله ختم می‌شود که به آقایان می‌گویند: "ایجا ننشینید یا از واگن دیگر استفاده کنید" ؛ به نظر من این جملات کافی نیست چرا که باید به آنها توضیح داد واگن جدیدی برای استفاده خانم‌ها اضافه شده است.

فاطمه می‌گوید: واگن جدید ویژه بانوان را با پایه‌های سیاه و نواری زرد رنگ از دیگر واگن‌ها مجزا کرده‌اند اما آقایان به آن توجه نمی‌کنند و در این بین نیز مأموران مترو به درستی اطلاع‌رسانی نمی‌کنند تا مشکلات ایجاد شده برطرف شود.
 
اضافه شدن یک واگن جدید برای بانوان بنا به درخواست مکرر خودشان بوده است؛ این گفته را رئیس شرکت بهره‌برداری مترو تهران عنوان می‌کند و به خبرنگار فارس می‌گوید: بنا بر درخواست‌های مکرر خانم‌ها و برای راحتی، افزودن واگن جدید برای آنها را از آغاز مهر اجرایی کردیم.
 
قلی‌ها ادامه می‌دهد: عادی شدن این وضعیت برای مسافران به گذشت زمان نیاز دارد اما قصد نداریم در این راستا از اقدامات سلبی استفاده کنیم بلکه می‌خواهیم با فرهنگسازی و اقدامات ایجابی، مشکل ایجاد شده رفع شود.
 
سردرگمی‌ مسافران تا 2 هفته دیگر پایان می‌یابد
 
قلی‌ها می‌افزاید: با راهنمایی که مسئولان ایستگاه‌ها و متصدیان روی سکوها انجام می‌دهند این مشکل طی یک الی 2 هفته آینده برطرف می‌شود.

علی‌رغم اینکه طبق اظهارات قلی‌ها عادی شدن این تغییر جدید در مترو به زمان نیاز دارد ولی تجربه نشان داده است انجام هر اقدام جدید در هر حوزه‌ای که مردم با آن سر و کار دارند مستلزم اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع است تا سرگردانی شهروندان را به همراه نداشته باشد و موجب اتلاف وقت آنها نشود یا در کوتاه‌ترین زمان ممکن عادی‌‌سازی تغییر ایجاد شده صورت پذیرد.

کارشناسان معتقدند درباره این موضوع مسئولان مربوطه در مترو باید نسبت به اطلاع‌رسانی و توجیه مسافران و همچنین متمایز کردن این واگن از سایر واگن‌های قطار به شیوه‌ای صحیح اقدام مناسب را انجام دهند.
انتهای پیام/

 

خبرگزاری فارس: تنظیم خانواده در سال تحصیلی جدید از دانشگاه‌ها حذف نشد و مرکز امور زنان هیچ‌گاه نتوانست کتاب "روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری" را برای تدریس وارد دانشگاه‌ها کند اما این مرکز در خصوص این موضوع بی‌تفاوت ننشسته و راه حل جدیدی را برای افزایش جمعیت و حذف تنظیم خانواده به کار بسته است.
 

به گزارش خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا»، موضوع افزایش جمعیت کشور نخستین بار توسط رئیس جمهور مطرح شد و محمود احمدی‌نژاد از قابلیت کشور برای داشتن 150 میلیون نفر جمعیت سخن گفت.

بر این اساس، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در راستای تحقق سخنان سکاندار قوه اجرایی کشور کتاب "روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری" را تدوین کرد تا آن را جایگزین درس تنظیم خانواده در دانشگاه‌ها کند و با این اقدام گام بلندی را در جهت تحقق سخنان رئیس جمهور برای افزایش جمعیت بردارد.

حذف تنظیم خانواده از دانشگاه‌ها و تدریس کتاب "روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری" به جای آن، با مخالفت‌های متعدد رو به رو شد و دست آخر پس از کش و قوس‌های بسیار میان مرکز امور زنان و وزارت علوم، تنظیم خانواده حذف نشد و "روانشناسی ازدواج و شکوه همسرداری" در سال تحصیلی جدید نیز به دانشگاه‌ها راه نیافت.

اما مرکز امور زنان همچنان به تلاش خود برای حذف تنظیم خانواده و اجرای سیاست افزایش جمعیت در کشور پافشاری می‌کند و راه حل جدیدی را برای این موضوع به کار بسته است.

* راه حل مرکز امور زنان چیست؟

زهرا سجادی، معاون خانواده مرکز امور زنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» در‌ خصوص راه حل مرکز امور زنان برای حذف تنظیم خانواده و افزایش جمعیت در کشور اظهار داشت: با تعدادی از حقوقدانان جلساتی را برگزار کرده‌ایم تا موانع حقوقی در این زمینه را برطرف کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه موانع حقوقی در این زمینه وجود دارد، افزود: قانون به این صورت است که هیچ امکاناتی به فرزند چهارم تعلق نمی‌گیرد و زمانی که یک خانواده صاحب فرزند چهارم می‌شود، این فرزند از امکانات مملکتی محروم می‌‌شود.

معاون خانواده مرکز امور زنان با بیان اینکه این موارد جزء موانع قانونی است که از تولد فرزند بیشتر توسط خانواده‌ها جلوگیری می‌کند، عنوان کرد: این موانع قانونی به صورت غیر مستقیم موجب کنترل جمعیت و تنظیم خانواده می‌شود.

سجادی ادامه داد: مرکز امور زنان برای حذف این موانع قانونی و مقابله با تنظیم خانواده و کنترل جمعیت، جلساتی را با حقوقدانان برگزار کرده است تا از این طریق بتواند به افزایش جمعیت کمک کند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون در حال آماده کردن پیشنهادات و ارائه آن به مجلس و هیئت دولت هستیم تا از طریق آن طرح افزایش جمعیت را پیش ببریم.
انتهای پیام/
 

 
سخنگوی اقتصادی دولت خبر داد:// مشروح
درآمد 8600 میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها در سال گذشته

خبرگزاری فارس: سخنگوی اقتصادی دولت اعلام کرد: درآمد هدفمندی یارانه‌ها در سال گذشته 8 هزار و 600 میلیارد تومان بوده است.
 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید شمس‌الدین حسینی سخنگوی اقتصادی دولت امروز در جمع خبرنگاران گفت: گزارش عملکرد سه ماهه هدفمندی یارانه‌ها تهیه شده است. براین اساس درآمد هدفمندی یارانه‌ها در سه ماهه اول اجرای طرح 8 هزار و 600 میلیارد تومان بوده است، میزان پرداخت نقدی به صنعت 1940 میلیارد تومان و میزان اعتبار انرژی که به صورت غیرنقدی برای صنعت در نظر گرفته شده به 2 هزار و 400 میلیارد تومان می‌رسد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد سهام عدالت گفت: تا پایان سال 88 براي 42 میلیون نفر و تا ابتدای سال 89 حدود 45 میلیون نفر برای دریافت سهام عدالت دعوتنامه ارسال شده است.تاکنون حدود 39 میلیون نفر ثبت نام کرده‌اند و برای 37 میلیون نفر برگه سهام عدالت صادر شده است.
وی همچنین در مورد بازار طلا و ارز گفت: از سال گذشته تاکنون 12 درصد قیمت ارز اضافه شد که 7 درصد آن مربوط به سال گذشته و قبل از اجرای بسته سیاستی و نظارتی بوده است.
حسینی افزود: سیاست‌های کلی دولت در 5 ماه سال جاری با انضباط مالی همچنان ادامه دارد.
وی گفت: مخارج دولت متناسب با درآمدهای آن در کمیته تخصیص با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و خزانه‌‌داری کل کشور انجام شده و سال گذشته بالغ بر 90 درصد بودجه جاری پرداخت شد. همچنین با نظر گرفتن ماده 10 و 12 قانون تنظیم مقررات مالی دولت پرداختهای عمرانی در سال گذشته بیش از 75 درصد شد.
وی افزود در پنج ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 12درصد رشد درآمد دولت و 9 درصد رشد پرداخت‌های دولت انجام شد.
بر اساس اين گزارش برخي خبرگزاري‌ها به نقل از منابع خبري خارجي از درآمد 60 ميليارد دلاري هدفمندي يارانه‌ها طي 8 ماه اجرا خبر داه‌ بودند كه به نظر مي‌رسد وزير اقتصاد با اعلام آمار 3 ماهه در صدد اصلاح اطلاعات منتشره بوده است.


سخنگوي اقتصادي دولت از صدور مجوز بورس انرژي در شوراي عالي بورس،در شرف پرداخت بودن منابع صندوق توسعه ملي، رشد 22،6 درصدي نقدينگي در 12 ماه منتهي به خرداد و رشد 110 درصدي جذب سرمايه‌هاي خارجي در سال‌هاي 88 و 89 خبر داد.
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، سيد شمس‌الدين حسيني امروز در جمع خبرنگاران اعلام كرد: شوراي عالي بورس مجوز بورس انرژي را صادر كرد.
وي افزود:‌ درآمد دولت در 5 ماه سال جاري 21.5 درصد رشد كرد كه بالاترين آن مربوط به ماليات‌ها با رشد 27 درصد بود، هزينه‌هاي جاري دولت نيز 14.6 درصد رشد كرده است كه بالاترين هزينه‌ها مربوط به حقوق و دستمزد با 20 درصد رشد است.
حسيني افزود: تراز كلي و عملياتي بودجه رو به بهبودي است و تلاش دولت بر اين است سهم بيشتري از بودجه‌هاي جاري را اختصاص دهد.
وي گفت: در بخش انضباط پولي و مديريت نقدينگي در چارچوب بسته سياستي و نظارتي رشد نقدينگي در 12 ماه منتهي به خرداد سال جاري 22.6 درصد بوده كه نسبت به پايان سال 89 رقم 2.6 درصد رشد كرده و در يك سال منتهي به اسفند 89 رقم 25.2 درصد بوده است.
وزير امور اقتصاد و دارايي از تنوع و ترويج عقود مالي اسلامي سخن گفت و اعلام كرد 3 عقد استصناع، مرابحه و خريد دين اخيرا با تدوين آئين‌نامه‌ها و ابلاغ بانك مركزي در شبكه بانكي كشور قرار مي‌گيرد.
همچنين در بازار پول، بازار سرمايه، بورس، فرابورس و بورس كالا انتشار اوراق بهادار مالي و اوراق مشاركت و صكوك اجاره دنبال مي‌شود.
وزير اقتصاد همچنين گفت: 10 پروژه فاينانس توسط بخش خصوصي در مرحله نهايي قرار گرفته است.
سخنگوي اقتصادي دولت با بيان اينكه منابع صندوق توسعه ملي به 21 ميليارد دلار رسيده، گفت: با تلفيق منابع داخلي و منابع سرمايه‌گذاران با بازار سرمايه از طريق پذيره‌نويسي آن، اوراق صكوك و مشاركت اين منابع در خدمت اقتصاد كشور قرار گيرد.
وي گفت: منابع صندوق توسعه ملي در شرف پرداخت به بخش خصوصي است و بايد بانك‌هاي عامل با انعقاد قرارداد عامليت با بخش خصوصي، منابع اين صندوق را هر چه سريعتر در اختيار بخش غير دولتي قرار دهد.
وي گفت: از سال 89 تا امروز در 17 ماهه شاخص كل بورس اوراق بهادار صد در صد رشد كرده و ارزش بازار بورس تهران در 5 ماه 6.6 درصد رشد كرده و نسبت به ابتداي سال 89 حدود 81 درصد رشد كرده است.
حسيني افزود: فرابورس به كمك بورس در امر تأمين مالي كشور آمده و در 5 ماه امسال 3 هزار ميليارد تن در فرابورس معامله شده در حالي كه عدد مشابه سال قبل هزار ميليارد تومان بوده است.
سخنگوي اقتصادي دولت از افزايش سرمايه بنگاه‌هاي اقتصادي در بورس و فرابورس و انتشار صكوك اجاره توسط دو بانك خصوصي و يك شركت هواپيمايي خبر داد و گفت: ارزش معاملات در بورس كالا 50 درصد رشد كرد و 6 هزار و 200 ميليارد تومان در بورس كالا معامله شد و فرآورده نفتي، نفت كوره، پتروشيمي و نفت خام در بورس كالا عرضه مي‌شود.
وي گفت: به دستور صريح رئيس جمهور و مصوبه دولت در بورس نفت كالاهايي مانند نفت خام، با هدف پيوند بين تجارت و سرمايه‌گذاري صادر مي‌شود و شوراي عالي بورس مجوز بورس انرژي را صادر كرد.
حسيني در مورد تعامل با اقتصاد جهاني گفت: سال گذشته 11.8 ميليارد دلار جذب منابع خارجي شامل 3.8 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي انجام شد كه رشد چشمگير جذب سرمايه‌ خارجي در دو سال 88 و 89در مجموع 110 درصد افزايش يافته است.
وي گفت: طبق تقويم ميلادي رشد 124 درصد و تقويم شمسي 111 درصد افزايش سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي اتفاق افتاد. همچنين 20 درصد منابع صندوق توسعه ملي براي جذب سرمايه‌گذاران خارجي و شركت‌هاي جذب كننده اختصاص مي‌يابد، همچنين در بودجه سال جاري كمك صد ميليارد ريالي در اختيار سازمان سرمايه‌گذاري خارجي قرار مي‌گيرد كه به جذب بيشتر سرمايه‌گذاري خارجي اختصاص يابد.
حسيني افزود: پيش پرداخت فاينانس براي وام‌هاي توسعه‌اي به مبلغ 500 ميليون دلار درآمد مازاد در خدمت اقتصاد كشور قرار مي گيرد و در راستاي تعامل و افزايش صادرات غير نفتي 2 ميليارد دلار از صندوق توسعه ملي براي اعطاي تسهيلات به صادرات در اختيار بانك توسعه صادرات با قرارداد عامليت قرار مي‌گيرد.
حسيني در زمينه گمرك و تجارت خارجي گفت: براي روانسازي تجارت پنجره واحد در گمركات كشور ايجاد شده و درب‌هاي مشترك مرزي بين ايران و عراق و ايران و تركيه راه‌اندازي شد.
وي افزود: سال گذشته با رشد 24 درصد صادرات غير نفتي در 4 ماهه اول سال جاري رشد چشمگيري اتفاق افتاد و صادرات غير نفتي سال جاري 42.5 درصد رشد كرد و از مرز 13.3 ميليارد دلار گذشت.
وزير اقتصاد گفت: صادرات غير نفتي بدون ميعانات گازي 27 درصد رشد كرد و به مرز 10.2 ميليارد دلار نزديك شد و در واردات 4 ماهه 18.4 ميليارد دلار با رشد 3.5 درصد نسبت به مشابه سال قبل كاهش اتفاق افتاد.
حسيني افزود: هدفمندي يارانه‌ها باعث شد از واردات گندم و بنزين جلوگيري و صرفه‌جويي 1.6 ميليارد دلار انجام شد. همچنين با افزايش ظرفيت پالايشگاه‌ها و تبديل پتروشيمي به توليد بنزين نه تنها توليد داخل جوابگوي مصرف كشور است بلكه صادرات بنزين نيز انجام مي‌شود.
وي گفت: سال گذشته در 4 ماهه 1600 ميليون دلار واردات بنزين انجام شد كه امسال كمتر از 50 ميليون دلار انجام شده كه با توجه به توليد بيشتر از نياز و راه‌اندازي ظرفيت جديد در توليد و صادرات بنزين خودكفايي صورت گرفته است.
سخنگوي اقتصادي دولت در اين باره گفت: مصرف روزانه بنزين امسال به 55 ميليون ليتر رسيده در حالي كه سال گذشته اين رقم 60 ميليون ليتر بوده است و توليد بيش از نياز مصرف كشور صورت گرفته است.
وي گفت: سال گذشته 2 اقدام طرح ضربتي استفاده از ظرفيت پالايشگاه‌ها و پتروشيمي جهت توليد بنزين براي بي‌نيازي از واردات و همچنين با اجراي هدفمندي يارانه‌ها مصرف بنزين كاهش يافت به گونه‌اي كه در سال گذشته بنزين صادر شد و امسال نيز يك ميليارد ليتر بنزين آماده صادرات در كشور وجود دارد.
حسيني افزود: قانون بودجه اجازه صادرات بنزين و فرآورده‌هاي نفتي را به بخش خصوصي داده است حال ممكن است برخي از صنايع براي تلفيق با بنزين داخلي مقداري وارد كنند اما در هر حال بيش از نياز كشور بنزين توليد شده است.دلايل اختلاف نرخ تورم بانك مركزي و مركز آمار؛ معيار تورم بانك مركزي استسخنگوي اقتصادي دولت در تشريح دلايل اختلاف نرخ تورم مركز آمار و بانك مركزي گفت: اگر از من بپرسيد مي‌گويم با توجه به شيوه گذشته در مورد تورم آمار بانك مركزي را استفاده كنيد.به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، سيد شمس‌الدين حسيني در ادامه نشست خبري امروز با بيان اينكه سال گذشته 5 هزار و 540 ميليارد تومان سهام شركت‌هاي دولتي در قالب اصل 44 واگذار شد، گفت: در 4 ماه سال جاري اين رقم به مبلغ 2 هزار و 860 ميليارد تومان رسيد كه حدود 52 درصد كل واگذاري سال گذشته بوده و شتاب واگذاري‌ها حفظ مي‌شود كه 63 درصد از واگذاري‌ها از طريق فرابورس بوده و در سال جاري 87 شركت از طريق سازمان خصوصي‌سازي عرضه شد كه 37 شركت فروخته ، 21 شركت در فرآيند فروش و 6 شركت بابت رد ديون دولت واگذار شده است.
وي افزود: سياست كلي اصل 44 بهبود فضاي كسب و كار، توانمندسازي بخش غير دولتي و دستور‌العمل واگذاري پيمان مديريت در هيئت عالي واگذاري در جلسه شنبه به تصويب رسيد و همه اين موارد از سياست‌هاي دولت در فعال كردن بخش خصوصي به شمار مي‌رود.
وي گفت: طبق سياست‌هاي بودجه امكان واگذاري طرح‌هاي نيمه تمام مانند پالايشگاه و نيروگاه به بخش خصوصي و تكميل آن و تملك توسط بخش خصوصي وجود دارد و آورده دولت به عنوان كمك هزينه در اين طرح‌ها به شمار مي‌رود.
حسيني از تداوم طرح مسكن مهر براي كاهش بيكاري و حمايت از اشتغال و نيز توزيع ثروت از طريق سهام عدالت خبر داد و گفت: در طرح‌هاي توسعه روستايي و بخش آب كشاورزي تا 85 درصد هزينه‌ها توسط دولت تأمين مي‌شود.
وي در مورد صندوق توسعه ملي گفت: بعد از تصويب قانون اولويت‌ها و خط و مشي اين صندوق توسط هيئت امنا كه در رأس آن رئيس‌جمهور قرار دارد مشخص شد و تمام منابع صندوق توسعه ملي متعلق به بخش غير دولتي است و بخش عمومي غير دولتي نيز به سختي مي‌تواند از آن استفاده كند.
وي افزود: طرح‌هاي اولويت‌دار شامل صنعت، معدن، كشاورزي، صادرات فني و مهندسي و خدمات در اولويت استفاده از منابع صندوق توسعه ملي قرار دارند و 20 درصد منابع صندوق براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي اختصاص مي‌يابد و از همين الان مي‌تواند منابع اين صندوق به بخش خصوصي واگذار شود و بانك‌هاي عامل از امروز مي‌توانند قراردادهاي خود با بخش خصوصي را منعقد كنند.
سخنگوي اقتصادي دولت در مورد پرداخت يكسان در هدفمندي يارانه‌ها گفت: طبق اصل ارتقاء يكسان در نظريه توزيع درآمد چنانچه يك منبع به صورت يكسان در جامعه‌اي كه داراي چولگي توزيع درآمدها است پرداخت شود اين به نفع طبقات پايين صورت مي‌گيرد.
وي افزود: در اين راستا با برنامه‌ريزي انجام شده در ستاد هدفمندي يارانه‌ها قرار شد ايرانيان مقيم خارج كشور چون از تبعات هدفمندي يارانه‌ برخوردار نيستند نبايد از توزيع درآمد آن بهره‌مند شوند همچنين كمتر از يك دهك مردم به صورت داوطلبانه از دريافت يارانه‌ها انصراف داده‌اند.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه چرا در بحران جهاني اقتصاد جشن مي‌گيريد گفت: ما براي بحران جهاني جشني نگرفته‌ايم اما برخي از كشورها آن موقع از ناراحتي ما خوشحال مي‌شدند و ما را تحريم مي‌كردند اما امروزه خود دچار بحران شده‌اند و داستان ابابيل تكرار مي‌شود.
وي در مورد رابطه اقتصادي كشورهاي اسلامي با رژيم صهيونيستي گفت: اگر كشورهاي اسلامي به آنچه كه در كميته اقتصادي كامسك و سازمان كنفرانس اسلامي عمل كنند حتما با تبادل دانش و فناوري بين خود و مبادله كالا سهم خود را از اقتصاد جهاني افزايش داده و به شكل داوطلبانه همكاري خود با رژيم غاصب صهيونيستي را كم كنند.
وي ايران را تنها كشوري در دنيا دانست كه قانون بانكداري اسلامي را به صورت فراگير و اجباري اجرا مي‌كند و گفت: براي استفاده از ظرفيت بانكداري 3 عقد اسلامي جديد در كشور معرفي شد.
حسيني افزود: در اين زمينه منابع قرض‌الحسنه بانك‌ها فقط براي تسهيلات قرض‌الحسنه پرداخت مي‌شود.
سخنگوي اقتصادي دولت در مورد آمار صندوق بين‌المللي پول گفت: يكي از مسائلي كه در چند ماه گذشته ايجاد شبهه كرد تأخير در اعلام نرخ رشد اقتصادي از سوي ايران بود كه هيچ مرجع رسمي رشد اقتصادي ايران را اعلام نكرد اما صندوق بين‌المللي پول خودش در اقدامي كم سابقه به جاي اينكه در قسمت رشد اقتصادي ايران خط تيره يا سه نقطه قرار دهد به صورت غير حرفه‌اي رقم برآوردي خود را اعلام كرد كه اين مطلب خارج از اساسنامه صندوق بود.
وي گفت: سپس در بخش رشد اقتصادي ايران آمارها اصلاح و در رشد بدون نفت 4.2 درصد و رشد همراه با نفت 3.5 درصد اعلام شد كه اين گام رو به جلو بود.
حسيني تأكيد كرد: در بيانيه واگذاري صندوق بين‌المللي پول كه 2 ماه پيش منتشر شد اقتصاد ايران را اينگونه توصيف كرد كه در فرآيند اصلاح اقتصادي با شجاعت عمل كرده و واگذاري تصدي‌ها در كنار اجراي هدفمندي يارانه‌ها و اصلاح اقتصادي و خصوصي‌سازي از عوامل رشد اقتصاد ايران و بازار سرمايه ذكر شد.
سخنگوي اقتصادي دولت در مورد يارانه توليد و صنعت گفت: سال گذشته 1960 ميليارد تومان به صورت نقدي براي كمك به توليد شامل 1400 ميليارد تومان براي صنعت 200 ميليارد تومان براي كشاورزي و 200 ميليارد تومان براي حمل و نقل و 160 ميليارد تومان براي كمك به شهرداري‌ها اختصاص يافت. همچنين 2400 ميليارد تومان كمك غير نقدي در قالب اعتبار انرژي به بنگاه‌ها اختصاص يافت.
وزير اموراقتصادي و دارايي در مورد نرخ رشد اقتصادي گفت: آنچه توسط بانك مركزي اعلام شده همان رقم 3.5 و 4.2 درصد رشد اقتصادي با نفت و بدون نفت بوده است اما نكته قابل ذكر اين است كه بر اساس ماده 54 قانون برنامه پنجم انتشار آمارهاي رسمي كشور از طريق مركز آمار انجام مي‌شود اما به اين معنا نيست كه آمارهاي تخصصي هم توسط اين مركز توليد شود بلكه آمارهاي تخصصي در دستگاه‌هاي ديگر توليد و در نهايت توسط مركز آمار اعلام مي‌شود.
حسيني وزير اقتصاد گفت: آمار بخش صنعت در توليد انواع خودرو 12.2 درصد، توليد سيمان 18 درصد و توليد فولاد 13.3 درصد رشد كرده كه با توجه به رشد بخش كشاورزي برآورد مي‌شد رشد اقتصادي بيش از اين ارقام است و نياز به بررسي در يك كميته فني و تخصصي در شوراي عالي آمار دارد كه پس از نهايي شدن مباحث اين كميته آمار رسمي رشد اقتصادي اعلام خواهد شد.
حسيني در مورد اعلام نرخ تورم گفت: دو نگاه در اين زمينه وجود دارد يكي اينكه كار قانوني انجام شود و دوم اينكه برخي از رسانه‌هاي خارجي آمارهايي كه وضع بدتر را نشان دهد بيشتر خوششان مي‌آيد اما به هر حال آمار بانك مركزي تورم 16.6 درصد و آمار مركز آمار 19.3 درصد را نشان مي‌دهد و اين اختلاف به دليل روش بررسي و سال پايه آماري متفاوت است.
وي گفت: سال پايه آماري بانك مركزي 1383 و سال پايه مركز آمار 1381 است و همچنين سبد كالايي اين دو مجموعه متفاوت است اما مقايسه آمار بانك مركزي و مركز آمار يك مقايسه كارشناسي نيست و اگر از من بپرسيد مي‌گويم با توجه به شيوه گذشته در مورد تورم آمار بانك مركزي را استفاده كنيد.
وي در مورد رشد سپرده‌ها در 4 ماهه اول سال جاري گفت: آمار سپرده‌هاي 12 بانك دولتي و سهامدار دولت 4 درصد رشد كرده، سال گذشته سپرده‌ها 31 درصد رشد كردند و اين آمار به راحتي در اختيار رسانه‌ها قرار مي‌گيرد.
وي در مورد درآمد هدفمندي يارانه‌ها گفت: در 3 ماه اول اجراي طرح 8 هزار و 600 ميليارد تومان درآمد ناشي از هدفمندي يارانه‌ها اتفاق افتاد كه ماهانه 2800 ميليارد تومان درآمد بوده و بايد به خانوارها پرداخت مي‌شد.
وي گفت: ماده 13 قانون هدفمندي يارانه‌ها يك تنخواه را در اختيار دولت قرار مي‌دهد كه در 2 ماه اول قبل از اجراي طرح و قبل از اينكه قبض‌هاي جديد براي مردم صادر و درآمد آن وصول شود براي پرداخت به خانوارها در اختيار قرار گرفت.
حسيني تجربه هدفمندي يارانه‌ها را يك تجربه موفق ذكر كرد و گفت: جبران به گونه‌اي انجام شد كه قبل از محنت قدرت خريد مردم جبران شد چون اگر قرار بود فقط از محل درآمد هدفمندي انجام شود حداقل 4 تا 5 ماه بايد اجرا مي‌شد تا درآمد كسب مي‌شد اما تنخواه آن را جبران كرد.
سخنگوي اقتصادي دولت در مورد فاز دوم اجراي هدفمندي يارانه‌ها گفت: تكميل قانون هدفمندي يارانه‌ها و طرح تحول دنبال مي‌شود اما مترادف با افزايش قيمت نيست البته در ادامه راه بايد قيمت‌ها حتما اصلاح شود.
وي گفت: اجراي هدفمندي يارانه‌ها باعث شد در ابتداي طرح قاچاق سوخت و فرآورده‌ها صفر شود اما هنوز مقداري قاچاق صورت مي‌گيرد و اين نشان مي‌دهد قيمت فرآورده‌هاي نفتي بايد هنوز واقعي شود.
حسيني در مورد حباب در بازار سكه و طلا گفت: امروز هيچ حبابي در بازار سكه نمي‌بينم قيمت اونس طلا از 1200 دلار به سال گذشته به 1900 هزار دلار در سال جاري رسيده اما چرا قيمت طلا در بازار جهاني افزايش يافت به خاطر جنگ ارزي كشورها بود كه هر كشوري مي‌خواست داوطلبانه ارزش پول ملي خود را كاهش دهد.
حسيني افزود: قيمت طلا تحت تأثير بازار هاي جهاني قرار گرفت و مبادلات طلا فراتر از ميزان سكه بازار بود و گاهي عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد و آنها اعلام مي‌كردند مي‌خواهند بانك مركزي را تحريم كنند و بانك مركزي جمهوري اسلامي بخش عمده‌اي از ذخاير خود را به شكل مديريت شده تبديل به طلا كرد كه باعث شد هيچ بانك مركزي به اندازه بانك مركزي ايران سود نبرد.
وي گفت: بحران اروپا و آمريكا در اقتصاد جدي است به گونه‌اي كه فدرال رزرو يا بانك مركزي آمريكا اوراق قرضه منتشر مي‌كند در حالي كه نمي‌تواند حقوق كارمندان خود را بپردازد و اين خطر ورشكستگي براي اقتصاد آمريكا است.
حسيني در واكنش به پرسش خبرنگاران كه آيا آمار تورم محرمانه است، گفت: بنده هيچ وقت اين حرف را نگفته ام. آمار تورم محرمانه نيست و آمارهاي كلان هيچ كدام محرمانه نيست اما ترتيب انتشار باعث شده دولت به زحمت بيفتد، دولتي كه هر ماه و هر سال به طور مرتب آمارها را اعلام مي‌كرد هم اكنون نيز مي‌تواند اعلام كند اما مجلس مركز آمار را متولي اعلام آمارها مي‌داند.
وي گفت: كساني كه قبل از اجراي هدفمندي يارانه‌ها ارقامي مانند 550 درصد براي تورم هدفمندي اعلام مي‌كردند اكنون رسانه‌ها بايد آنها را به نقد بكشند كه از كجا اين ارقام را آورده‌اند.ديه 90 ميليوني به يمن سال 90 اعلام شد ولي ابلاغ نشد سخنگوي اقتصادي دولت گفت: ديه 90 ميليون توماني براي سال جاري به يمن سال 90 از سوي قوه قضائيه اعلام شده ولي براي اجرا ابلاغ نشده است.به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس؛ سيد‌ شمس‌الدين حسيني امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني بر ديه 90 ميليون توماني سال جاري و واكنش سخنگوي اقتصادي دولت گفت: اولا هيچ واكنشي ندارم چون دو قوه كشور است كه با هم كنش دارند و نه واكنش. همچنين ديه 90 ميليون توماني به يمن سال 90 اعلام شده است اما واقعيت اين است هنوز براي اجرا ابلاغ نشده است.
وي گفت: شخص آيت‌الله آملي لاريجاني به اين نكته توجه دارد كه گرچه اعلام شده اما صنعت بيمه با توجه به تبعات آن بيشتر كنكاش كرده و افزايش نرخ ديه از 45 ميليون به 90 ميليون تومان طبق قانون بيمه شخص ثالث بايد حداقل پوشش بيمه‌اي براي معادل ريالي ديه يك مرد مسلمان در ماه حرام حساب شود كه تا 120 ميليون تومان خواهد بود و خيلي از افراد نمي‌توانند بيمه‌نامه شخص ثالث به اين قيمت خريداري كنند.
وي افزود: بنابر اين يا پوشش بيمه‌اي در جامعه كاهش پيدا خواهد كرد و يا اينكه تا سقف 30 ميليون تومان توسط فرد بيمه‌گر پذيرفته شود كه مردم چنين قدرتي ندارند و بايد توجه شود كه اگر شركت‌هاي بيمه فقط 60 ميليون تومان پوشش دهند و مردم 30 ميليون تومان آن را قبول كنند، براي مردم مشكل خواهد بود.
حسيني افزود: همچنين بيمه به گونه‌اي است كه در يوم‌الادا بايد پرداخت شود به خاطر اين جلساتي بين قوه قضائيه مقننه و دولت برگزار مي شود كه به تفاهم برسند.
وي افزود: نرخ بيمه از سوي رئيس قوه قضائيه بايد به وزير دادگستري و از سوي وزير دادگستري به محاكم براي اجرا ابلاغ شود كه اين فرايند هنوز طي نشده است.
وي در مورد 2.5 ميليون شغل در سال جاري گفت: رشد مانده تسهيلات بانكي در سال گذشته 33 درصد بود و در 4 ماهه سال جاري 12 بانك دولتي و سهامدار دولت 5 درصد رشد تسهيلات داشته‌اند كه عمده اين تسهيلات براي توليد و اشتغال پرداخت شده است.
سخنگوي اقتصادي دولت در مورد درآمدهاي مالياتي از بودجه دولت و طرح‌هاي افزايش درآمد ماليات گفت: يكي از طرح‌هاي دولت همين طرح تحول مالياتي است كه يكي از پروژه‌هاي مهم قانون ماليات بر ارزش افزوده است كه در اين زمينه از عموم اصناف در اجراي اين قانون تشكر مي‌كنم و در چهار مرحله فراخوان مشمولان اين قانون در هر مرحله تعداد قابل توجهي صنف ثبت‌نام كردند كه فقط دو الي سه صنف اختلاف نظر و بحث داشتند و گرنه قانون به خوبي اجرا شد.
سخنگوي اقتصادي دولت افزود: سال گذشته نسبت ماليات به هزينه جاري دولت ده درصد رشد پيدا كرد و اگر قانون ماليات بر ارزش افزوده تكميل شود پايه مالياتي كشور بهبود مي‌يابد و پايه ماليات از توليد به پايه مصرف انتقال مي يابد كه به نفع توليد كشور خواهد بود.
وي با بيان اينكه نرخ تورم نسبت به سال گذشته 4 درصد افزايش يافته گفت: با توجه به مجموع اتفاقات اقتصاد جهاني و افزايش قيمت مواد غذايي در جهان و اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها هم اكنون پس از اجراي قانون سرافكنده نيستيم.
وي گفت: يادم مي‌آيد در همين جلسه يك نفر پرسيد اگر تورم هدفمندي يارانه‌ها 60 درصد شد آيا استعفا مي‌دهيد كه من گفتم اگر ماشين هدفمندي يارانه‌ها نياز داشت كتم را در مي‌آورم و آن را هل مي‌دهم.
وزير اقتصاد در مورد نرخ بيكاري گفت: قرار است كميته شوراي عالي آمار نرخ تورم بيكاري را بررسي و اعلام كند و بعد از قانون برنامه پنجم انتشار آمار از سوي بانك مركزي داراي اشكال است و بانك مركزي مي‌گويد آمارها را توليد كرده‌ام اما نمي‌توانم منتشر كنم و بايد كميته تخصصي آمار هر چه سريعتر در اين مورد تصميم‌گيري كند.
وي در مورد اينكه چه مقدار از 2.5 ميليون شغل در سال جاري ايجاد شده گفت: فعلا آماري نداريم به زودي در شوراي عالي اشتغال اعلام خواهد شد.
سخنگوي اقتصادي دولت در مورد كارت اعتبار كارگران گفت: گرچه اين كار در ارديبهشت‌ماه رونمايي شد اما بانك مركزي استقلال دارد و اعلام كرده خط اعتباري براي كارت اعتباري كارمندان قرار نمي‌دهد و رئيس‌جمهور آن را پذيرفته يعني خط اعتباري كه به منزله افزايش پايه پولي است از سوي بانك مركزي براي اين كار اختصاص نمي‌يابد ولي بانك‌ها مي‌توانند از طريق تعامل و نه به صورت تكليفي مشابه كار ليزينگي كارت اعتباري براي كارمندان بنگاه‌هاي اقتصادي صادر كنند.
حسيني در مورد سؤالي مبني بر احتمال تحريم بانك مركزي گفت: در سطح كنگره آمريكا تحريم بانك مركزي مطرح شد و آمريكايي‌ها كار غيرقانوني زيادي انجام مي‌دهند و زير قطعنامه‌هاي سازمان ملل مي‌زنند و بعيد نيست بحث تحريم بانك مركزي را هم عنوان كنند اما ما سازوكارهايي انديشيده‌ايم كه به چه طريقي نقل و انتقال پول به كشور را تنوع بخشيم.
سخنگوي اقتصادي دولت افزود: اگر آمريكايي ها دست به تحريم بانك مركزي بزنند اين موضوع در قطعنامه‌هاي سازمان ملل همچنان كه در گذشته عنوان و رد شد احتمالا رأي نمي‌آورد.
حسيني در مورد نوسان نرخ ارز گفت: از شهريورماه سال قبل نوسان‌ها شروع شد كه ريشه آن اقتصادي نبود بلكه به يكسري از مسائل سياسي برون مرزي در نقل و انتقال پول بر مي‌گشت كه بانك مركزي سال گذشته بر اين مسئله فائق شد و امسال هم با سازوكار تخصيص قيمت و منابع مشكل ارزي را حل مي‌كند.
وي گفت: معاملات ارزي دربازار غيررسمي چند برابر بازار رسمي شده است.
سخنگوي اقتصادي دولت در مورد رابطه دولت با كشورهاي در حال قيام گفت: طبق روال قبلي فعالان اقتصادي بايد به كشورهاي در حال قيام مبادله داشته باشند و فعالان اقتصادي هر جا بخواهند مانند گذشته تجارت مي‌كنند اما دولت از نظر اقتصادي برنامه‌اي براي حضور در اين كشورها ندارند گرچه معلوم شد آمريكا از حمله به ليبي قصد به دست گرفتن بازار نفت آن كشور را دارد.
حسيني با بيان اينكه سازمان هدفمندي يارانه‌ها گزارش سه ماه اول اجراي اين قانون را كامل كرده و به زودي تقديم مجلس مي‌كند گفت: مجلس تصويب كرده هر 6 ماه يكبار گزارش دهد.
وي در مورد شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي اظهار داشت: اين شورا براي تبادل نظر و شنيدن دغدغه‌هاي بخش خصوصي شكل گرفته و شوراي تصميم‌گيري نيست اما در عين حال ماده 28 قانون بودجه با توجه به مباحث عنوان شده در اين شورا تدوين شد و در اين شورا تبادل نظر انجام مي‌شود.
حسيني در مورد اوراق مشاركت گفت: ما در ايران اوراق غيررسمي منتشر نمي‌كنيم سال گذشته دو بانك و يك شركت هواپيمايي اوراق صكوك اجاره منتشر كرده‌اند و نرخ سود نيز در شوراي پول و اعتبار مشخص مي‌شود.
در حاشيه وقتي سخنگوي دولت از رسانه‌هايي انتقاد كرد كه از آمارهاي منفي دولت خوششان مي‌آيد مورد انتقاد يكي از خبرنگاران قرار گرفت كه حسيني در اين باره گفت: منظورم سايت‌هاي خارجي به زبان فارسي است كه از خارج از كشور هدايت مي‌شود و رسانه‌هاي داخلي اين گونه نيستند.
برخي از خبرنگاران قبل از پرسيدن سؤال خود يكي دو نكته عنوان ‌كردند و قصد هدايت جواب به سمت هدف مورد نظر خود را داشتند كه سخنگوي اقتصادي دولت گفت: هر رسانه فقط يك سؤال مي‌پرسد و شما مي‌توانيد فقط سؤال بپرسيد و احتياج به زمينه‌چيني نيست.
يكي از خبرنگاران قبل از شروع جلسه پيشنهاد كرد بنر پشت زمينه تريبون سخنگوي اقتصادي دولت به صورت كاملا بي سليقه از يك جنس پلاستيكي ساخته شده و پرچم ايران به شكل غيرحرفه‌اي بر روي آن پهن شده است در حالي كه هنرمندان زيادي در كشور وجود دارند كه مي‌توانند از طرح‌هاي بومي و اسلامي يك طرح زيبا و معنا‌دار براي پشت‌زمينه سخنگوي دولت طراحي و تدوين كنند كه بيانگر شرايط اسلامي و ايراني كشور باشد.
نشست سخنگوي اقتصادي دولت با 45 دقيقه تأخير در ساعت 9:45 دقيقه شروع شد.
سخنگوي اقتصادي بعد از اين نشست در ساعت 11:45 قرار بود در صحن مجلس شوراي اسلامي حاضر شده و به سوال نمايندگان پاسخ دهد.انتهاي پيام/


 

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور با اشاره به اینکه پلاک‌های رند از سامانه شماره‌گذاری خارج شده‌اند گفت: برای خودروی بوگاتی پلاک 66 د 666 ایران 66 ثبت نشده است.
 

سرهنگ رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی فارس بیان داشت: به نظر می‌رسد خودروی "بوگاتی" تخلف کرده و پلاک آن جعلی است.

وی ادامه داد: پلیس پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد و تا فردا پاسخ مناسبی برای افکار عمومی ارائه خواهد داد.

در خبرها آمده بود خودروی «بوگاتی ویرون» از گرانقیمت‌ترین خودروهای جهان با ارزشی حدود 6میلیارد تومان اخیرا با رانندگی یکی از آقازاده‌ها در حالی در تهران مشاهده شده که پلاک 66 د 666 ایران 66 بر روی آن نصب بوده است.
 
گفتنی است شتاب این خودرو در حدی است که تنها با شتاب هواپیما قابل مقایسه است. اگر فردی خودرو را از بالای یک ساختمان صد طبقه به پایین پرت کند نیز نمی‌‌تواند به شتاب این خودرو برسد ولی شاید اگر بالی از جنس تیتانیوم به عقب این ماشین وصل و آن را از ارتفاع به پایین پرتاب کنند، بتواند پرواز کند.

انتهای پیام/
 

فیلمی بزرگ از کارگردانی بزرگ در راه است...
گزارش ویژه و عکس‌های فارس از لوکیشن فیلم محمد(ص) مجید مجیدی

خبرگزاری فارس: شهرک سینمایی نور که شامل لوکیشن شهر مکه و مدینه فیلم محمد(ص) مجید مجیدی چند روز پیش شاهد حضور گروهی از اهالی رسانه‌ای جهان عرب بود.
 

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، در نخستین کیلومترهای شمالی ورود به استان قم و در اتوبان تهران ـ قم جاده‌ای خاکی در میان پستی و بلندی‌هایش تو را به مکانی می‌رساند که در یک طرف آن مکه و در طرف دیگر آن مدینه است.
شهرک سینمایی نور، چند روز پیش شاهد حضور گروهی از اهالی رسانه‌ای جهان عرب بود و در میان این دو شهر قدیمی، این مکه بود که از آنان پذیرایی کرد.
به مکه که می‌رسی گویا همه آنان به جایی عجیب رسیده‌اند و دوربین‌هایشان لحظه به لحظه کار می‌کند؛ آنچنان در ورود به این شهر محو تماشایی که متوجه اطرافت که تجارتخانه تاجران بزرگ مکی است، نیستی و کعبه تو را مجذوب خود کرده است.
کعبه‌ای کوچک، ساخته شده از سنگ‌های نامرتب و پر شده از پارچه‌ها و آویزهای مربوط به دوران جاهلیت که اطراف آن را بت‌ها پرکرده است؛ عباس حسینی رئیس شهرک سینمایی نور به همه خوش آمد می‌گوید و در همان اول می‌گوید که مدینه آماده نشده است و در حال ساخت و ساز است و آنجا را نخواهیم دید.
اما مکه آماده است و او می‌گوید: آنچه می‌بینید ساخت و سازی از آجر و آهن و مصالح ساختمانی است و دکور محض نیست و برآورد شده که این شهرک تا 15 سال پابرجا بماند تا بتوان در آن کارهای دیگری را نیز ساخت.
وی درباره فیلم محمد(ص) مجید مجیدی سخن می‌گوید که قسمت اول آن دوران پیش از ولادت آن حضرت(ص) تا 12 سالگی‌شان است اما وقتی همه را در حال تماشای کعبه می‌بیند، می‌گوید: کعبه‌ای که می‌بینید متعلق به دوران قبل از ولادت حضرت رسول(ص) است و ارتفاع کعبه در آن زمان کم بوده است.
حسینی می‌افزاید: تقریبا در همان آن زمان سیلی در مکه می‌آید و سپس کعبه با شکل و شمایلی همچون آنچه امروزه ما دیده‌ایم ساخته می‌شود و قرار است پس از تصویربرداری از آن سیل این کعبه با روکشی که بر روی آن قرار می‌گیرد، به اندازه‌های اصلی‌اش نزدیک شود.
همه پراکنده می‌شوند تا دورتادور کعبه را ببینند، چاه زمزمی که البته فعلا خشک است و حجر اسماعیل و بت‌ها همه تو را به آن دوران می‌برد اما دیگر صبر بازدیدکنندگان تمام شده است و بدون آن که آنان را به داخل کعبه دعوت کنند خود یکی از دو در کعبه را باز کرده و داخل آن می‌روند.
داخل کعبه پر است از بت‌هایی با اشکال مختلف و اشیای گوناگون، گویا که وارد بازار مکاره‌ای از بت‌ها شده باشی و همه با ضربه‌هایی به بت‌ها سعی می‌کنند جنس این دکورهای ساخته شده برای فیلم محمد(ص) را دریابند.
عباس حسینی در ادامه بازدید همه را به خانه عبدالمطلب دعوت می‌کند؛ همان نزدیکی، درب خانه‌اش به روی کعبه باز می‌شود و نخلی در ورودی در است که تعجب همه اهالی رسانه عرب را برمی‌انگیزد.
حسینی که این تعجب و سوالات را دیده می‌گوید: شهر مکه بر اساس آیات و روایاتی که موجود است در منطقه‌ای لم یزرع بوده است اما ما تعداد محدودی نخل زنده را از بم آورده و در حاشیه شهر و دورنمای مکه و همچنین تعدادی را در چند خانه کاشته‌ایم تا فضای فیلم را واقعی‌تر کند که الحمدلله تا الان این نخل‌ها سرپا هستند.
وی سپس از خانه‌های شهر مکه در شهرک نور می‌گوید و توضیح می‌دهد که: حدود 60 خانه در این شهر ساخته شده است اما فقط در 7 خانه و مکان دارای تصاویر داخلی هستیم که این خانه‌ها، خانه عبدالمطلب، خانه حضرت عبدالله و حضرت آمنه، خانه ابوسفیان، خانه ابولهب و همچنین مکان دارالندوه یا همان محل جمع شدن بزرگان مکه است.
در خانه عبدالمطلب سوالات شروع می‌شود، نخستین سوال مدت زمان ساخت این شهرک است که حسینی پاسخ می‌دهد: در ساخت این شهرک سینمایی رکورد جالبی برجا گذاشته شد و سال گذشته در چنین وقتی اینجا هیچ چیزی وجود نداشت و تنها ساخت این شهرک ده ماه به طول انجامید.
سوال بعدی میزان نزدیکی این مکان به اسناد تاریخی و واقعیت است و وی پاسخ می‌دهد: هر چند ده ماه از آغاز ظاهری کار این پروژه می‌گذرد اما چندین سال است که کارهای مطالعاتی آن شروع شده است.
وی می‌افزاید: تمام منابع عربی، فارسی و انگلیسی مطالعه شده است و بر اساس منابع موجود و انطباقاتی که باید در فضای هنری مراعات می‌شد این لوکیشن ساخته شده است.
سوالی که شاید ذهن همه فعالان رسانه‌ای عرب را به خود مشغول کرده و آنها را به اینجا کشانده است بالاخره مطرح می شود؛ آیا حضرت رسول اکرم(ص) به تصویر کشیده خواهد شد و حسینی به آنها اطمینان می‌دهد که: نه؛ هر چند چهره ابوطالب و چهره عبدالمطلب به تصویر کشیده می‌شود اما چهره حضرت رسول(ص) به تصویر کشیده نخواهد شد.
وی سپس درباره عوامل این فیلم به آنها توضیح می‌دهد که: فیلمبردار ما آقای استرانو است که هم‌اکنون در شهرک مستقر شده تا کار شروع شود و مقدمات شروع کار هم‌اکنون در حال انجام است؛ او تاکنون سه اسکار گرفته است و یکی از بزرگترین فیلمبرداران جهان است.
حسینی سپس از بازیگری امین تارخ در نقش عبدالمطلب و مهدی پاکدل در نقش ابوطالب می‌گوید و وقتی اهالی رسانه‌ای جهان عرب درباره بازیگران دیگر کشورها می‌پرسند، می‌افزاید: بازیگران عموما ایرانی خواهند بود اما دیگر عوامل ما مثل طراح صحنه که آقای کرکا از کرواسی است و یا طراح جلوه‌های ویژه و طراح لباس از فعالان سینمایی بین‌المللی خواهند بود.
وی ادامه می‌دهد: برای حضرت مسیح(ع) تاکنون 300 فیلم سینمایی ساخته شده است اما برای حضرت رسول اکرم(ص) یک فیلم و آن هم الرساله(محمد رسول الله) ساخته شده و ما سعی کردیم این کار در حد بین‌المللی ساخته شود که امیدواریم بازتاب بین‌المللی نیز داشته باشد چرا که قرار است این فیلم به سه زبان فارسی، عربی، انگلیسی و شاید هم ترکی به صورت همزمان اکران شود.
حسینی با بیان این که جرقه ساخت این فیلم پس از رسم کاریکاتورهای موهن دانمارکی ایجاد شده است، می‌گوید: در این فیلم از تاریخ و واقعیت سخن گفته خواهد شد و یهودی‌ها و مسیحیان نیز مخاطب این فیلم خواهند بود گو اینکه در فیلم محمد(ص) نقشی به نام ساموئل یهودی خواهیم داشت.
وی می‌افزاید: کارگردان و نویسنده فیلم، زندگی حضرت محمد(ص) را به چهار بخش قبل از ولادت و دوران کودکی، از نوجوانی تا بعثت، از بعثت تا هجرت و از هجرت تا وفات تقسیم کرده‌اند که با توجه به اینکه فیلم «محمد رسول الله» از بعثت تا هجرت را به تصویر کشیده این فیلم سه بخش دیگر را در بر خواهد داشت.
سوال‌ها تقریبا تمام شده است و حسینی همه را به سمت سعی صفا و مروه می برد و می گوید که: نکته جالبی که باید بگویم این است که در این کار 75 درصد فضای جغرافیایی که انتخاب شده است با فضای واقعی مکه تطابق دارد.
وی می‌افزاید: ما صفا و مروه را تقریبا در همان موقعیت اصلی داریم با این تفاوت که بین صفا و مروه اصلی 350 متر فاصله است اما فاصله صفا و مروه در لوکیشن ما 330 متر است.
همان کنار، خانه حضرت عبدالله(ع) و حضرت آمنه(س) و محل تولد پیامبر اسلام(ص) است که همه را به یاد آن خانه‌ای می‌اندازد که وهابی‌ها روزی قصد تخریبش را داشتند اما با مخالفت مردم مکه این روزها کتابخانه‌ای بیش نیست.
به داخل خانه می‌رویم و بر سکوهای آن می‌نشینیم و کمی در سادگی آن و در تاریخ غور می‌کنیم و بعد این بار از میان صفا و مروه حرکت می‌کنیم تا کمی آن طرفتر به در خانه ابولهب و تجارتخانه بزرگ او برسیم.
حسینی توضیح می‌دهد که: در آن زمان ابولهب خانه و مال التجاره اش همه یکی بوده است و این صحن بزرگ که می‌بینید قسمت بارانداز بازارش بوده است و او عملا در یکجا زندگی و تجارت می‌کرده است.
حال نکات بیشتری را حسینی از شهرک می‌گوید و می‌افزاید: تاسیسات این شهرک به طور کامل ساخته شده است و ما یک نیروگاه برای این شهرک ساخته‌ایم و کل برق آن با توجه به مباحث فیلمبرداری و نورپردازی‌هایی که نیاز خواهد بود همه در نظر گرفته شده، زیر زمین کابل کشی شده و به محل‌های مورد نظر رسیده است.
وی ادامه می‌دهد: 20 عدد از این ساختمان‌ها که در شهرک هست نیز استفاده دو منظوره دارد، مثلا 4 تای آنها سرویس بهداشتی است، یکی مربوط به دفتر کارگردان و یکی مربوط به دفتر فیلمبردار و مدیر تولید و یا دیگری اتاق گریم و یا انبار است و عملا داخل آنها کاربری‌های گوناگونی دارد و خارج آنها دکور است.
نکته جالبی که حسینی در این بین می‌گوید این است که آنها در شهرک دو رستوران مجهز ساخته‌اند و قصد دارند هتل و اقامتگاهی را برای عوامل پروژه و کارهای بعدی در نزدیکی این مکان بسازند.
بالاخره به بازار ابوسفیان می‌رسیم، بازاری که پر است از لوازم تا جایی که از حسینی می‌پرسند که آیا کار شروع شده است و او فیلمبردار را نشان می‌دهد و می‌گوید: کار عملا شروع شده و فیلمبردار هم کاملا مستقر شده است.
از او سوال می‌شود که در آغاز فیلمبرداری جشنی برگزار خواهند کرد یا نه که او می گوید: نه به احتمال زیاد یک صحنه داخلی نخستین تصویربرداری ما خواهد بود و کار تصویربرداری هم برآورد شده که شش ماهه به پایان برسد.
اوضاع کویری مسیر تهران تا شهرک و کوه‌های اطراف لوکیشن مکه که همه را به یاد کوه‌ها و خانه‌های سنگی مکه مکرمه انداخته است، یک سوال را برای همه ایجاد کرده و آن سرما و باران در ماه پاییز و زمستان آینده و در هنگام تصویربرداری است که حسینی پاسخ می‌دهد: ما یک زمستان را در سال گذشته تجربه کرده‌ایم و اینجا هرچند هم گرمای سخت و هم سرمای سختی دارد اما سال گذشته تنها ده روز کار را تعطیل کردیم.
به انتهای بازار که می‌رسیم خانه ابوسفیان نیز مشخص است و وقتی از او درباره میزان نزدیکی بازار به طرح‌های تاریخی می‌پرسند، حسینی تنها می‌گوید: بازار از اهمیت تاریخی برخوردار نبوده است اما خانه عبدالمطلب یا دارالندوه مهم بوده است و طبق تاریخ ساخته شده است.
در یکی از پیچ‌های بازار دکه آهنگری وجود دارد که در حال دم دادن است، "اوس رضا" نامی از مشهد را آورده‌اند تا به گفته حسینی هم برای آنها وسایل فلزی دکور را بسازد و هم دکه‌اش را در فیلمبرداری داشته باشند.
دیدن از مکه تمام شده است اما دو مکان دیگر مانده است، شعب ابی‌طالب مکان اول است، با خانه‌هایی در کنار هم که خانه ابوطالب و حضرت محمد(ص) و خدیجه(س) در آن مشخص شده است و در انتهای آن دروازه‌ای ساخته شده تا هم برای عبور و مرور استفاده شود و هم هنگام فیلمبرداری به عنوان انتهای شعب قرار بگیرد.
مکان دیگر که روی یک تپه کوچک است، کلیسای بحیرا است، آن کشیشی که در سفر حضرت محمد(ص) در کودکی او را شناخت و این کلیسا با بتن‌های سبک همچنان در حال ساخت است؛ کلیسایی که برای چند پروژه دیگر نیز درنظر گرفته شده است.
بازدید تمام شده است اما همه در صحن مسجدالحرام در حال دیدن کعبه و اطراف هستند؛ عده‌ای با هنروران آبادانی که در حال تمرین هستند صحبت می‌کنند و عده‌ای دیگر با فیلمبردار به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند.
و نهایتا همه در راه برگشتن به سمت اتوبوس‌ها تقریبا بلااستثناء امیدوارم هستند و شاید هم مطمئن شده‌اند که فیلمی بزرگ از کارگردانی بزرگ در راه است.

انتهای پیام/ا
 

 
با بال شوق ظهر به خورشید می‌رسد ـ پرواز دل به سوی خدا می‌برد مرا
اجرای اختصاصی گلریز برای احمد عزیزی/ عزیزی با شنیدن صدای گلریز به وجد آمد

خبرگزاری فارس: محمد‌علی گلریز خواننده انقلابی در عیادت از احمد عزیزی قطعه‌ای را برای او اجرا کرد که عزیزی به وجد آمد.
 

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد‌علی گلریز به همراه امیرنیا مشاور معاون هنری وزیر ارشاد، میرزمانی و حجت‌الاسلام آفتابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به دیدار احمد عزیزی در بیمارستان امام رضای کرمانشاه رفتند.
گلریز در این دیدار به اجرای کوتاه برای احمد عزیزی پرداخت و شعری از مویدی را برای او خواند.
همراه خود نسیم صبا می‌برد مرا / یارب چو بوی گل به کجا می‌برد مرا
با بال شوق ظهر به خورشید می‌رسد/ پرواز دل به سوی خدا می‌برد مرا
گفتم که بوی عشق چرا می‌برد چرا/ مستانه گفت دل که مرا می‌برد مرا
احمد عزیزی با شنیدن صدای گلریز آنقدر به وجد آمد که چشمانش را چرخاند و دستانش را باز کرد.
 

 
پاداش برای بازیکنان پرسپولیس                                                 
رویانیان باز هم دست به جیب شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در آستانه دیدار با صبا به بازیکنان و کادر فنی پاداش داد.
 

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد رویانیان مدیرعامل پرسپولیس که قصد دارد بازیکنان را از لحاظ روحی و روانی بازیکنان پرسپولیس را برای دیدار با صبا آماده کند در اقدامی جالب و برای دومین بار در مدت حضورش در باشگاه پرسپولیس به بازیکنان این تیم و کادر فنی پاداش داد.

این پاداش‌ها در قالب‌ مبالغ 500 هزار و 300 هزار تومانی برای بازیکنان در نظر گرفته شده است.
رویانیان در آستانه ورودش به پرسپولیس نیز پاداشی معادل 500 هزار تومان به بازیکنان و کادر فنی داده بود.

پرسپولیس ساعت 18:30 امروز در چارچوب هفته نهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف صبای قم خواهد رفت.
 

 
یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با فارس خبر داد
کشف اسناد جدید از اختلاس/ بانک مرکزی و وزارت اقتصاد هم مرتبطند

خبرگزاری فارس: یک نماینده مجلس گفت: علی رغم تاکید وزیر اقتصاد بر عدم دستور برای واگذاری شرکت فولاد اهواز ، اسناد جدیدی در این ارتباط به دست آمده است.
 

موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص طرح استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: برکناری و استعفای سه تن از مدیران عامل بانک بر نظر نمایندگان تأثیرگذار خواهد بود، اما طبق علاوه بر این سه بانک، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد با این ماجرا مرتبط هستند.
وی یکی از دلایل مطرح شدن استیضاح وزیر را به برخی اسناد عنوان کرد و افزود: آقای حسینی وقتی در مجلس حاضر شد تاکید کرد که هیچ دستوری برای واگذاری مجموعه فولاد اهواز به گروه امیر منصور آریا نداده اما اسنادی به دست نمایندگان رسید که حاکی از دستور وزیر برای مساعدت در واگذاری شرکت فولاد اهواز به این گروه است و زمانی که این سند به مجلس آمد نمایندگان مصمم شدند موضوع استیضاح را دنبال کنند.
ثروتی خاطرنشان کرد: این مساله مدتی قبل در برخی رسانه در این ارتباط منتشر شده بود اما سندی مبنی بر دستور وزیر اقتصاد برای مساعدت در این واگذاری وجود نداشت.
وی ضمن مثبت ارزیابی کردن تغییر رؤسای برخی بانک‌ها، گفت: با توجه به اینکه اتفاق اخیر بزرگترین اختلاس کشور است لازم است که دولت توجه بیشتری به این پرونده داشته باشد زیرا عملکرد دولت در مواجه به این مسئله در تاریخ ثبت خواهد شد.

* با صحبت‌های رئیس جمهور نمایندگان به پیگیری استیضاح مصمم شدند

ثروتی افزود: آقای رئیس جمهور در یک سخنرانی پای مجلس را در این ماجرا به میان کشید و به همین دلیل نمایندگان مصمم شدند که استیضاح را پیگیری کنند، مگر اینکه رئیس جمهور عذرخواهی کند زیرا این اظهارات اثرات منفی در جامعه دارد.
وی ادامه داد: همچنین گفته شده فرزندان نمایندگان هم در این اختلاس درگیر هستند که این ربطی به مجلس ندارد و این فرافکنی‌ها به کل نظام آسیب می‌زند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تأکید کرد: اگر نمایندگان در ماجرا مقصر هستند رئیس جمهور نام آن‌ها را اعلام کند اما اگر نماینده‌ای با این موضوع مرتبط نیست نمی‌توان به مجلس این اتهام را وارد کرد.
به گفته وی یکی از دلایل اصلی استیضاح وزیر اقتصاد همین موضوع است و رئیس‌جمهور باید در جلسه استیضاح وزیر توضیح دهد که چه کسانی از مجلس در این اختلاس دخالت داشتند.
ثروتی تصریح کرد: قوه قضائیه خواستار همکاری دولت در بررسی و پیگیری این پرونده شده که نشان می‌دهد دولت قصد همکاری ندارد و به باید در جلسه استیضاح روشن شود که علت عدم همکاری چیست.
این نماینده مجلس با اشاره به اتهام به یکی از مدیران دولت و وجود پرونده وی در قوه قضائیه گفت: ظاهرا در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی عضوی از دولت، درست یا غلط متهم بوده و قوه قضائیه خواستار همکاری شده اما دولت مقاومت کرده است؛ ممکن است دولت نقاط ضعفی از قوه قضائیه دارد و به همان دلایل بحث‌هایی در این بین وجود دارد.

* ارائه طرح تحقیق و تفحص از سیستم بانکی در آینده نزدیک

این نماینده مجلس در خصوص اقدامات نظارتی مجلس بر سیستم بانکی بیان کرد: مقرر شد کمیسیون برنامه و بودجه طرح تحقیق و تفحص از سیستم بانکی را ارائه و نمایندگان این طرح را امضا‌کنند.
انتهای پیام/ص
 

خبرگزاری فارس: اطلاعات به دست آمده توسط منابع آگاه نشان می‌دهد، یوسف نادرخانی به اتهام انجام جرایم خشن مانند تجاوز و اخاذی‌های متعدد به این مجازات محکوم شده است و اساسا این موضوع هیچ ارتباطی با مسئله خروج وی از دین ندارد.
 

به گزارش خبرنگار قضایی فارس از چند روز گذشته رسانه‌های غربی بازی نخ‌نمای خود برای اعمال فشار بر ایران را از سر گرفته و بازهم با طرح نبود آزادی بیان و عقیده و نقض حقوق بشر با استفاده از رسانه‌های بعضا صهیونیستی دست به اقدامات تازه‌ای زده‌اند.

در آخرین بازی،‌ رسانه‌های غربی با دستاویز قرار دادن پرونده یک متجاوز و اخاذ در استان گیلان مدعی شدند که دستگاه قضایی ایران یک فرد را که از دین اسلام خارج شده و به اصطلاح خودشان کشیش شده، به اعدام محکوم کرده‌ است.

این در حالی است که اطلاعات به دست آمده توسط منابع آگاه نشان می‌دهد این فرد به نام یوسف نادرخانی به اتهام انجام جرایم خشن مانند تجاوز و اخاذی‌های متعدد به این مجازات محکوم شده است و اساسا این موضوع هیچ ارتباطی با مسئله خروج وی از دین ندارد.

اخبار تکمیلی در موضوع این پرونده متعاقبا منتشر خواهد شد.
 

خبرگزاری فارس: هزاران زن بحرینی طی تحصنی با عنوان "آزادی برای زنان آزاده بحرین" اعتراض خود را به دستگیری زنان توسط رژیم آل‌خلیفه ابراز داشتند.
 

به گزارش فارس، هزاران زن بحرینی روز پنجشنبه در تحصن گسترده‌ای با عنوان "آزادی برای زنان آزاده بحرین" اعتراض خود را به اقدام اخیر رژیم آل‌خلیفه در دستگیری زنان بحرینی ابراز داشتند.
هفته پیش بیش از 40 زن بحرینی که به انتخابات میاندوره‌ای پارلمان بحرین معترض بودند، توسط نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه دستگیر شده و مورد ضرب‌وشتم قرار گرفتند.
 
این افراد در مرکز تجاری،‌ جایی که مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، به طور بی‌رحمانه‌ای دستگیر شدند.
 
از این تعداد 7 دختر نوجوان 12 تا 15 ساله نیز در میان دستگیر شدگان هستند.
 گزارش‌ها حاکی از آن است که دستگیر شدگان تحقیر شده و مورد ضرب‌وشتم قرار گرفتند.
 
این زنان روز جمعه و یک روز پیش از انتخابات میاندوره‌ای مجلس بحرین دستگیر شدند.
 
حزب الوفاق بحرین که در اعتراض به سرکوب تظاهرات‌کنندگان، نمایندگان خود را از پارلمان بحرین فرا خوانده، انتخابات رژیم آل‌خلیفه را تحریم کرد و در انتخابات روز شنبه تعداد اندکی از مردم بحرین در آن مشارکت کردند که برخی خبرها حاکی از مشارکت کمتر از 10 درصد در این انتخابات بوده است.

برای دیدن گزارش تصویری این تحصن اینجا را کلیک کنید
 

خبرگزاری فارس: دبیر قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: افرادی که به بهانه تولید مستند و کلیپ با شبکه BBC در دستگاه عملیات روانی دشمن همکاری می‌کنند از جنس همان‌هایی هستند که در زمان جنگ ستون پنجم دشمن شده بودند.
 

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سپاه فجر استان فارس، ابراهیم عباسی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس وضعیت دفاع را در زمان کنونی، دفاع مقدس فرهنگی دانست و گفت: اقدام شایسته و به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات در مورد دستگیری رابطان با «بی بی سی» در خور تقدیر و تشکر است.
وی افزود: مردم ما به طور دقیق دستگاه‌های جاسوسی انگلیس را به خوبی می‌شناسند به گونه‌ای که در فرهنگ مردم، انگلیس به عنوان روباه پیر شناخته شده است.
این کارشناس فرهنگی گفت: خانه سینما نباید محلی برای خزیدن افرادی باشد که بخواهند در امور مرتبط با امنیت ملی با دستگاه‌های جاسوسی انگلیس همراهی کنند.
وی ضمن هشدار جدی به افرادی که به هر نحو با راه‌اندازی تشکیلات زیرزمینی با BBC ، رادیو فردا و سایر دستگاه‌های دروغ‌پراکنی مجری عملیات روانی دشمن همکاری می‌کنند خواستار برخورد جدی دستگاه‌های قضایی و سازمان‌های امنیتی با این افراد شد.
 

مسئول کانون بصیرت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:
جریان فتنه‌ درصدد نفوذ در دانشگاه‌هاست

خبرگزاری فارس: مسئول کانون بصیرت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه جریان فتنه عقبه چند صد ساله فکری دارد، گفت: این جریان هنوز در دانشگاه‌ها نفوذ در خور توجه دارد و می‌خواهد حرف خود را به کرسی بنشاند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کامران باقری لنکرانی بعداز ظهر امروز در همایش بیداری اسلامی و نقش نخبگان در دانشگاه شیراز اظهار داشت: در شرایط امروز با خطر بزرگی به‌نام جریان فتنه مواجه هستیم که به شدت در حال بازسازی خود است.
لنکرانی افزود: این جریان تلاش دارد شکست خود در فتنه 88 را جبران و به نوعی ویژه خودنمایی کند.
وی ادامه داد: جدایی دین از سیاست و اسلام منهای روحانیت با استفاده از ابزار قدرت و ثروت از اهداف جریان فتنه است که باید آحاد مردم در مقابل آن بصیرت و هوشیاری داشته باشند.
مسئول کانون بصیرت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه نباید هیچکدام از برنامه‌ریزی‌ها و موضوع‌های جریان فتنه را نادیده گرفت، اضافه کرد: نگاه تلسکوپی به این جریان غفلت جامعه و فعالیت‌های آزادانه این نوع جریان در جامعه را به دنبال دارد.
لنکرانی تصریح کرد: امیدواریم فعالیت‌های کانون بصیرت طوری باشد که در تفکر و ترویج اندیشه‌های اسلامی به عنوان یک تکلیف تاثیرگذار باشد.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: هدف در کانون بصیرت عضوگیری نیست و قصد داریم اگر روشنگری در بین نیروهای حزب‌الله مشاهده می‌شود با بصیرت تمام آن را در جامعه ترویج داده و به گفتمان قالب تبدیل کنیم.
لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از افراد جامعه از شرایط و فرصت‌های موجود به خوبی استفاده نمی‌کنند تصریح کرد: گاهی به جای سطحی نگاه کردن نیازمند افق دید بالا هستیم و باید برای رسیدن به سرنوشت خوب به آن توجه داشته باشیم.
 

 
فرمانده سپاه فجر استان فارس:       
ما در میانه میدان جنگ فرهنگی هستیم

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: جنگ فرهنگی اتفاق افتاده و ما اکنون در میانه این میدان هستیم.
 

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، غلامحسین غیب‌پرور سه‌شنبه ‌شب در جمع خانواده‌های شهدا، بسیجیان و رزمندگان دفاع مقدس در سپاه ناحیه قیروکارزین اظهار داشت: در هشت سال دفاع رزمندگان مانند کوه در برابر دشمن ایستادند و عاشقانه به شهادت رسیدند چراکه راه سیدالشهدا را خوب شناختند.
وی افزود: در مکتب ابا‌عبدالله (ع) جانفشانی، عشق، ایثار و مجاهدت سن و سال نمی‌شناسد و هر کسی برای رسیدن به آزادگی و نجات باید پا به این راه بگذارد.
غیب‌پرور اضافه کرد: بچه‌های جنگ تکلیف خود را به اسلام ادا کردند و بعد از هشت سال دفاع خداوند بر سر ما منت نهاده و ایران اسلامی برای همگان الگو شده است.
فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به جنگ نرم دشمن تصریح کرد: دشمن امروز با ابزار دیگری مانند مواد مخدر و ابتذالات فرهنگی به ما یورش آورده و جهاد امروز از جهاد نظامی سخت‌تر است.
وی بیان کرد: جریان انحرافی با گمراهی به تقابل با نائب بر حق امام عصر (عج) آمده‌اند که باید در این دوران پر مخاطره با داشتن بصیرت دین خود را در این امتحانات حفظ کنیم.
غیب‌پرور ادامه داد: جنگ فرهنگی اتفاق افتاده و ما اکنون در میانه میدان هستیم و باید کاری کنیم که در نزد پروردگار، پیامبر و امامان خود رو سفید باشیم.
فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به تجهیز گروه‌های معاند و تروریستی مانند پژاک توسط استکبار بیان کرد: با عقب راندن این گروه و تسلط بر مواضعشان شاهد تجهیز گسترده آنان توسط استکبار برای ضربه زدن به انقلاب بودیم و این امر نشان می‌دهد عرصه مجاهدت و حفاظت از دین همچنان وجود دارد.
غیب‌پرور در پایان اضافه کرد: حراست و پاسداری از انقلاب و قطره قطره خون شهیدان در گرو پاسداری از ولایت این نعمت عظیم خداوند است.
 

خبرگزاری فارس: وزیر کابینه دولت نهم با بیان اینکه نسبت به برخی کارهای دولت انتقاد جدی وارد است گفت: جریان انحرافی حاشیه‌سازی می‌کند.
 

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کامران باقری لنکرانی در حاشیه همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان فارس که در شیراز برگزار شده بود در پاسخ به سؤال شرکت کنندگان در مورد عملکرد دولت اظهار داشت: از رئیس جمهور به خاطر حضور در صحنه‌های بین‌المللی، ایجاد عدالت‌خواهی در کشور، توجه به اجرای طرح‌های مختلف و رسیدگی به وضعیت نقاط محروم کشور قدردانی می‌کنیم اما انتقاد جدی نسبت به برخی کارهای دولت داریم.
وزیر سابق بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: تاخیر در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب از مهم‌ترین اشکالاتی است که بر دولت وارد است.
وی ادامه داد: اختلاس‌های امروز از عدم اصلاح به موقع نظام بانکی نشات می‌گیرد و این نیز آفت‌های بسیاری را به دنبال داشته است.
مسئول کانون بصیرت شیراز ادامه داد: معتقدیم باید تمام خوبی‌ها و بدی‌های دولت را دید و انتقاد منصفانه به آن کرد.
لنکرانی همچنین بیان داشت: ریشه تمام انحراف‌ها چه در جریان فتنه‌گر و جریان‌های حاشیه‌ساز دولت را اسلام منهای روحانیت تلقی می‌کنیم.
وی گفت: بخشی از اتصالات دولت به ویژه در زمینه اقتصادی نیز مشخص شده که ریشه آن ناشی از اسلام منهای روحانیت است.
این وزیر سابق دولت نهم اظهار داشت: اینکه جریان حاشیه‌ساز بخواهد خدمتگزاری دولت را زیر سئوال ببرد باید مورد مخالفت قرار گیرد و نباید طوری باشد که جریان فتنه‌گر به دنبال حذف نظام باشد و یقه نیروهای حزب‌الهی را بکشد و بیراهه رود.
مسئول جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت‌های این جبهه در استان فارس اشاره کرد و ابراز داشت: مطرح کردن انتخابات در شرایط و زمان کنونی، باعث لطمه خوردن به فضای عمومی کشور می‌شود و در جبهه تلاشمان این است که اصولگرایی را به معنای واقعی آن نهادینه و اشاعه دهیم.
وی ادامه داد: جبهه پایداری جبهه‌ای است که با حزب تفاوت دارد و ما در احزاب عضوگیری می‌کنیم و محور تلاش، قدرت و فتح اهرم‌ها یکی به یکی است.
لنکرانی تصریح کرد: هدف دیگر و مهم ما در جبهه پایداری این است که فضای گفتمان در این استان را به خوبی باز کرده و هر فرد یا گروهی آن را قبول داشته باشد می‌تواند عضو شود.
وی در مورد مشخص شدن اعضای گروه 8+7 در استان فارس نیز گفت: هنوز اعضای این گروه فعال نشده‌اند.
انتهای پیام/‌ش
 

خبرگزاری فارس: ‌امام جمعه شیراز گفت: فتنه 88 با یک دروغ گفتن و به دنبال آن دروغ‌ها، اسرارها و قسم‌های دیگر اتفاق افتاد.
 

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی، در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز اظهار داشت: با دروغ‌هایی که در فتنه 88 رخ داد شاهد تعطیلی جامعه و ایجاد مردم بر سر دو راهی بودیم که نتیجه آن نیر حمله به عزادارن حسینی و از بین بردن شعار حادثه عاشورا و کربلا بود.
ایمانی بیان داشت: طبق آیات قرآن کریم که در مورد دروغگویان آمده است آنان دچار عذاب خار کننده می‌شوند.
وی ادامه داد: در جامعه امروز نیز افرادی هستند که با تفسیر غلط آیات قرآن و بیان تفاسیر غلط احادیث می‌خواهند افکار ناصحیح را در دل افراد جامعه منتشر کنند که مردم نیز باید در این زمینه هوشیار و بصیرت داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و ابراز داشت: نیروی انتظامی جزو نهادهای مرتبط با انقلاب اسلامی است و در قانون بیش از 30 مورد وظیفه برای آن مشخص شده است.
ایمانی به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع پرسنل نیروی انتظامی اشاره و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی مظهر قدرت، مروت و مهربانی، صلابت و قدرت است.
وی به مقوله امنیت به عنوان یکی از مهم‌ترین وظایف نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: در این زمینه تمام نهادهای مختلف باید همکاری کرده و وظایف خود را به خوبی انجام دهند تا مردم در زیر سایه‌سار آن آرامش و راحتی و رفاه را به دست آورند.
ایمانی تصریح کرد: در شرایط موجود تمام مسئولان از جمله مردم باید چشم و گوش نیروی انتظامی باشند و آن را در عرصه‌های مختلف یاری کنند.
امام جمعه شیراز اظهار داشت: تمام نهادهای قانون‌گذار، فرهنگی و نظارتی باید خود را در مسیر اهداف بلند نظام در بستری شتابان از حرکت رو به رشد قرار دهند تا به عقب نرفته و منزوی نشوند.
خطیب نماز جمعه شیراز همچنین امروز در خطبه‌های خود به هفته حج، هفته احسان و نیکوکاری و گرامیداشت هفته کرامت نیز اشاره کرد و بیان داشت: باید برنامه‌های هفته کرامت با شکوه خاصی در سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار شود.

 

خبرگزاری فارس: دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: این جبهه در هیچ مکانی در برابر آیت‌الله مهدوی کنی حرفی نزده است و حرف‌هایی که پشت سر این عالم علوم دینی می‌زنند دروغ‌پراکنی است.
 

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مرتضی آقاتهرانی در مراسم تشکیل جبهه پایداری انقلاب اسلامی فارس در شیراز اظهار داشت: جامعه بدون روحانی مانند بدن بدون روح بوده و سوابق آیت‌الله مهدوی کنی روشن است و به ایشان امید داریم.
آقا تهرانی بیان کرد: این جبهه و آیت‌الله مصباح یزدی هیچ تقابلی با آیت‌الله مهدوی کنی ندارد و آنانی که این حرف‌ها را می‌زنند به دنبال اسلام منهای روحانیت هستند.این جبهه در هیچ مکانی در برابر آیت‌الله مهدوی کنی حرفی نزده است و حرف‌هایی که پشت سر این عالم علوم دینی می‌زنند دروغ‌پراکنی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به جبهه پایداری اشاره کرد و گفت: باید دیروز، امروز و فردای این جبهه را در راستای حرکت‌ها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیگیری کرد.
این نماینده مجلس تصریح کرد: باید افراد معقولانه با عقلانیت و معنویت این جبهه را مورد ارزیابی قرار دهند و هر زمانی که ببینند در راستای رهبری حرکت نمی‌کند اعلام کنند تا اصلاح شود.
نماینده تهران در خانه ملت خاطرنشان کرد: تمام اهداف و برنامه‌های جبهه پایداری تبعیت از رهبر معظم انقلاب و حرکت پیش‌رو با ایشان است.
وی ادامه داد: در جبهه پایداری هدف دیگر ما مطرح کردن فرهنگ سیاسی اسلامی است.
دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به فتنه‌گری‌های فتنه‌گران و افرادی که مدعی اصولگرایی هستند اشاره و خاطرنشان کرد: معتقدیم باید در مقابل فتنه‌گران کوتاه نیامد، چراکه آنان در تاریکی‌ها به دنبال ضربه زدن هستند و ما باید بصیرت تمام داشته باشیم.
انتهای پیام/غ
 

ضمیمه فرهنگشهر روزنامه همشهری در شماره جدید خود خاطره روز اول مدرسه رفتن مقام معظم رهبری را به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر معظم انقلاب منتشر کرد.

روز اوّلى که ما را به دبستان بردند، روز خوبى بود؛ روز شلوغى بود. بچه‏‌ها بازى مى‏کردند، ما هم بازى مى‏کردیم. اتاق ما کلاس بسیار بزرگى بود - باز به چشم آن وقتِ کودکى من - و عدّه بچه‏هاى کلاس اول، زیاد بودند. حالا که فکر مى‏کنم، شاید سى نفر، چهل نفر، بچه‏ هاى کلاس اول بودیم. به هرحال و روز پُرشور و پُرشوقى بود و خاطره بدى از آن روز ندارم. البته چشم من ضعیف بود، هیچ‏کس هم نمی دانست، خودم هم نمی دانستم؛ فقط می‏ فهمیدم که چیزهایى را درست نمی‏بینم. بعد‌ها چندین سال گذشت و من خودم فهمیدم که چشم‌هایم ضعیف است؛ پدر و مادرم هم فهمیدند و برایم عینک تهیه کردند. آن زمان - وقتى که من عینکى شدم - گمان می ‏کنم حدود سیزده سالم بود؛ لیکن در دوره اول مدرسه این نقصِ کار من بود. قیافه معلم را از دور نمى‏دیدم، تخته سیاه را که روى آن مى‏نوشتند، اصلاً نمى‏دیدم و این، مشکلات زیادى را در کار تحصیل من به وجود مى‏آورد.

دبستانى که من در مشهد می ‏رفتم، معلم آن، مرحوم میرزا حسین تدین کرمانى بود. تنها مدرسه‏ دینى مشهد هم مدرسه‏ى ایشان بود، به نام «دارالتعلیم دیانتى». بنده شش سال در این مدرسه زیر دست آقاى تدین درس خواندم. مرحوم تدین واقعاً یک مرد حسابى بود. نه تنها آن زمان که من بچه بودم، این حس را داشتم، بلکه زمان ریاست جمهورى هم که ایشان در مشهد به دیدن من آمده بود، از نو نگاهى به ایشان کردم؛ دیدم مرد سنگین، جاافتاده، محترم و باشخصیتى است. ایشان، هم معلم بود، هم ناظم. با آن وقار و هیمنه‏ اى که داشت، در حیاط مدرسه راه می ‏افتاد و چوبى به دستش می‏گرفت و البته گاهى هم بچه‏‌ها را فلک می‏کرد؛ بنده را هم یک‏بار فلک کرد.

ایشان مرد محبوبى بود. در‌‌ همان دوره‏ بچگى هم بنده و شاید همه‏ى بچه‏‌ها به ایشان علاقه‏مند بودیم. وقتى درسم در آن مدرسه تمام شد، یکى از برادرانم در آن‏جا مشغول تحصیل شد؛ ولى باز من با ایشان سلام و علیک داشتم. سر ماه وقتى می ‏رفتم شهریه‏ برادرم را بدهم، ایشان را می‏دیدم؛ باز هم با‌‌ همان منش و چهره‏ محترم و آقاوار و واقعاً مدیریتى؛ آن هم نه مدیریت یک دبستان. ایشان در مدرسه هیبت داشت. ما در مدرسه محلى داشتیم به نام قصاص‏گاه، که بچه‏‌ها در آن‏جا مجازات مى‏شدند؛ بنده هم در همان‏جا یک‏بار قصاص شدم!

آنجا، هم محل مجازات بچه‏‌ها بود، هم نوعى زباله‏ دانى؛ یعنى بچه‏‌ها خربزه یا هندوانه میخوردند و پوست‏‌هایش را باید در آنجا می‏ریختند. ایشان وقتى در مدرسه راه می ‏رفت، با‌‌ همان لهجه‏ ى کرمانى به بچه‏‌ها خطاب می کرد: هر کس مِیْوه می خورد، پوست‌هایش را بریزد قصاص ‏گاه. از آن سال‏‌ها، این صدا هنوز در گوش من هست.
 

چهار شنبه 6 مهر 1390برچسب:قربانیان اختلاس بزرگ, :: 6:43 ::  نويسنده : دارا

اختلاس بزرگ وابسته به امیر منصور آریا که در اقتصاد ایران زلزله به پا کرده، همچنان پس لرزه‌های آن ادامه دارد و امروز شوک جدیدی به سیستم بانکی وارد شد.
مهر: بزرگترین اختلاس تاریخ اقتصادی ایران پس از کشمکش‌های فراوان سرانجام اول قربانی‌های خود را گرفت و در فاز اول عزل و استعفای چهار مقام ارشد بانکی رقم خورد.

اختلاس بزرگ وابسته به امیر منصور آریا که در اقتصاد ایران زلزله به پا کرده، همچنان پس لرزه‌های آن ادامه دارد و امروز شوک جدیدی به سیستم بانکی وارد شد.

این شوک ابتدا از استعفای مدیرعامل بزرگترین بانک ایران یعنی بانک ملی آغاز شد و با عزل دو مقام ارشد بانکی و در دستور کار قرار گرفتن عزل یک مدیرعامل یک بانک خصوصی ادامه یافت.

البته در تاریخ 22 شهریورماه پیشنهاد کردیم که مدیران ارشد نظام بانکی که درگیر اختلاس بزرگ هستند، ضمن عذرخواهی از مردم، از سمت‌های خود استعفا کنند.

این درحالی است که این اتفاق نیفتاد تا اینکه مدیرعامل بانک ملی امروز ضمن عذرخواهی از رهبر معظم انقلاب و مردم، استعفای رسمی خود را به وزیر امور اقتصادی و دارایی تقدیم کرد که بلافاصله با موافقت سید شمس الدین حسینی مواجه شد.

اگرچه در ابتدا انتشار خبر استعفای مدیرعامل بانک ملی و موافقت وزیر اقتصاد با این استعفا، در برخی رسانه ها تکذیب شد اما خبرگزاری مهر به منابع خبری خود اطمینان داشت تا اینکه متن استعفای محمودرضا خاوری منتشر شد.

خاوری در متن استعفای خود خطاب به وزیر اقتصاد آورده است: "احتراماً سوء استفاده گروه سرمایه گذاری امیرمنصور آریا، از ابزارهای تأمین مالی بانکی خشم افکار عمومی را برانگیخت و موجب قضاوت های متفاوتی در مورد عملکرد نظام بانکی کشور شد. گرچه ریشه اصلی این سوء استفاده در بانک صادر کننده اعتبارات اسنادی بوده و تردیدی در مسئولیت بانک صادرات نمی باشد، لیکن «اداره کل امور شعب» بانک ملی ایران هم با تجاوز از حدود اختیارات، بدون توجه به دستورات کتبی این جانب و عضو ذیربط هیئت مدیره و نقض تذکرات کتبی مدیریت امور اعتباری و مدیریت امور تظارت و بازرسی، با قبول ریسک فوق العاده عظیمی در تنزیل اعتبارات اسنادی (صرفاً به اتکاء تعهد قطعی بانک صادرات ایران) در شکل گیری این پدیده شوم بی تأثیر نبوده است."

در ادامه متن این استعفا می خوانیم: "لذا این جانب از طرف خود و کارکنان شریف و زحمتکش بانک ملی ایران با ابراز تأسف از عملکرد «اداره کل امور شعب مناطق آزاد» از محضر مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران عذرخواهی کرده و ضمن تأکید بر بقاء مسئولیت بانک صادرات ایران، به احترام افکار عمومی استعفاء خود را تقدیم حضور جنابعالی می کنم.

بدیهی است دفاع از شخصیت حقیقی خود را موکول به فرصت مناسب نموده و از خداوند بزرگ توفیق و عزت همه خدمتگزاران امین و دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را خواهانم."


دومین قربانی اختلاس بزرگ

دومین قربانی اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی، محمدجهرمی مدیرعامل بانک صادرات ایران بود که گفته می شود وی حاضر به استعفا نشده و در نهایت کمیته منتخب دولت رای به برکناری جهرمی داده است.

از جهرمی که همواره به عنوان یکی از تئوریسین‌های اقتصادی دولت نهم یاد می شد، در دولت دهم دیگر وی نه تنها تئورسین نبود بلکه سمت‌های خود را نیز در این دولت یکی پس از دیگری از دست داد که حذف از شورای پول و اعتبار - پیش از برکناری از مدیرعاملی بانک صادرات ایران - آخرین آن بود.

سومین و چهارمین قربانیان اختلاس بزرگ

در این میان، ولی ضرابیه که جوانترین مدیرعامل نظام بانکی کشور است نیز سومین قربانی فساد مالی بزرگ خواهد بود. کمیته منتخب دولت به دلیل اینکه بانک سامان به عنوان یکی از دو بانک اصلی تنظیم کننده اعتبارات اسنادی مزبور بود و سقف‌های مجاز را رعایت نکرده بود، تصمیم به برکناری مدیرعامل این بانک گرفته است که البته بانک مرکزی اقدامات لازم را در این خصوص انجام خواهد داد.

در عین حال، فرزاد احمدی عضو هیئت مدیره بانک ملی نیز توسط وزیر اقتصاد از سمت خود عزل شد. احمدی علاوه بر عضویت در هیئت مدیره، مسئول امور شعب مناطق آزاد که خاوری از عملکرد این بخش در ماجرای اختلاس ابراز تاسف کرده، بوده است.

البته به نظر می رسد که هنوز خانه تکانی ها ادامه داشته باشد و به زودی هیئت مدیره بانک صادرات و دیگر بانکها با خانه تکانی گسترده مواجه خواهند شد.
نخستین بار خبرگزاری مهر از این گروه اختلاس‌گر پرده برداشت و در خبری کوتاه در هشتم مردادماه امسال نوشت: بانک مرکزی ارائه مجوز به بانک آریا را متوقف کرد؛ بانکی که قرار بود بانکداری اختصاصی و بازرگانی باشد تا بتواند در ابتدای فعالیت خود دسترسی به بازاری در حدود 3 هزار میلیارد تومان داشته باشد.

البته پیش انتشار این خبر، برخی روزنامه‌ها همچون روزنامه کیهان در بخش یادداشت روز خود نسبت به حرکت مشکوک جریان انحرافی در اقتصاد و لابی‌های گسترده برای تاسیس بانکهای خصوصی پرده برداشته بودند.

انتشار خبر توقف ارائه مجوز بانک مرکزی به گروه امیرمنصور آریا و عدم اعلام دلایل آن توسط مسئولان از ابهامات گسترده‌ای حکایت داشت به گونه‌ای که این موضوع رسانه‌ها را به تکاپو انداخت تا اینکه ابتدای شهریورماه سایت آینده از اختلاس بزرگ گروه آریا خبر داد. در ادامه ماجرا، بانک صادرات این خبر را تکذیب نکرد تا اینکه بزرگترین پرونده اختلاس وارد فاز جدید رسانه ای شود.

از آن پس بود که اختلاس بزرگ به خبرهای مهم، داغ و اول خبرگزاریها، سایتها و روزنامه‌ها تبدیل شد و در شهریورماه در کمتر روزی بود که رسانه‌ها در این باره خبری منتشر نکرده باشند.

حضور شتاب‌زده مسئولان در میدان اختلاس بزرگ نیز خود بر ابهامات افزود و با حکم به موقع آیت الله آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا به حجت الاسلام محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور، پرونده فساد مالی بزرگ سروسامان بیشتری گرفت و اینکه مسئولان نظام در خط مقدم برخورد قانونی با اختلاس‌گر بزرگ و همدستان وی قرار دارند.

براساس آخرین خبرها، نزدیک به 1000 میلیارد تومان از این اختلاس بزرگ به بانکها برگشته ، ضمن اینکه اموال بلوکه شده گروه امیرمنصور آریا نیز 4700 میلیارد تومان برآورد شده است. مسئولان دولتی گفته‌اند که متهم اصلی این پرونده هم در بازداشت به‌سر می‌برد.
 

سه شنبه 5 مهر 1390برچسب:, :: 22:13 ::  نويسنده : دارا

اصول گر افول گر

تفاوتی نمی کند

غروب آفتاب عدل

طلوع پابرهنه های نومدرنیته

تولد تمام دختران زنگی قدح به دست

تمام منشیان شیک پوش زلفدار

تمام کودکان فالگیر و کودکان لنگی چهار راهه های بی قرار

حساب های کوچکی زپنج وهشت وهفت توست

مدال های افتخار

وپله پله های پیشرفت توست

تو کیستی که همچنان گرسنه ای

به نان کودکان یک جهان گرسنه ای

میان تو وانقلاب

وپست ها ومیزها

چه رابطه ای ست

هندسی...

تصاعدی...

توان دو؟

میان تو وپول نفت

میان تو ولفت ولیس این ریال های بی پدر

وقاضیان بی فروغ

وسفت وبندهای جملگی دروغ

چه رابطه ای ست

هندسی...

تصاعدی...

توان دو؟

 وسهم من از انقلاب

شنیدن گلایه ها وفحش هاست

وتخمه های بی به نام حق تو

هنوز هم گرسنه و پر از طلب

به سرو فحش می دهند

وچون زنان روسپی به غرب پشت می دهند

ودر عبور سال ها

چنان درشت گشته ای

که ذهنم از شمارش تمام صفرهای هم قرین نام تو

دو هفته ی پیاپی است

که هنگ هنگ کرده است

به من بگو برادرم که انقلاب ما کجاست؟

نعوذ وبسمله بگو

نگو که توی جیب اختلاسیون

نگو که توی جیب آق زاده هاست

به انقلابیون پاک وپرستاره دار

به این دلاوران حق شناس دین مدار

مزن نشان که خود نشانه اند

مبر گمان بد که مهدی زمانه اند...


وای به حالتان روزی که امام خامنه ای روحی فداه به ما عاشقانشان امر جهاد کنند.

نوشته شده توسط: رحمان
 

سه شنبه 5 مهر 1390برچسب:, :: 22:12 ::  نويسنده : دارا

شما در تاریخ اسلام،درسیره ی چهارده معصوم هرگز سربازی اجباری نمی بینید. کجای دین خدا می گوید حکومت اجازه دارد سرباز اجباری بگیرد؟ بعد هی می گوییم سیاست ما دیانت ماست!

آقایان مجلس نشین ظلم نکنید.دین سربازی اجباری نگفته،نمی خواد،نداره!چرا مراجع نظر صریح نمی دهند؟چرا دلیل وحجت دینی نمی آورند؟مگر این ملت انقلابش برای اسلام نبود؟ به اسلام آنگونه که هست عمل کنید،نه آنگونه که شما می پسندید!خدایی هم هست بترسید. از خشم خدا نمی ترسید ازخشم ملت بترسید!

 

وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد...

نوشته شده توسط: رحمان | لینک ثابت | نظر بدهید
 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 45 صفحه بعد

آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان درآستان جانان و آدرس astan.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان